Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Antyunijny przekaz

© Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie

Na billboardach w miastach w całej Polsce pojawiły się budzące sporą kontrowersję plakaty stworzone przez Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą m. in. PGE GiEK, Tauron Wytwarzanie, Enea, czyli państwowe koncerny energetyczne. Jak wynika z treści billboardów, obecne podwyżki energii w kraju spowodowane są polityką klimatyczną Unii Europejskiej, która odpowiada za 60% wzrostu kosztów. Ich przekaz brzmi: „Opłata klimatyczna Unii Europejskiej to aż 60% kosztów produkcji energii. Polityka klimatyczna UE = droga energia, wysokie ceny”. Według portalu Energetyka24, narracja ta ma za zadanie wyjaśnić przyczyny wzrostu rachunków za prąd i odpowiednio przekierować emocje społeczne w tej kwestii. Przedstawione liczby są jednak rozbieżne z wyliczeniami ekspertów z think tanku Forum Energii, którzy w swojej analizie wymieniają szereg czynników wpływających na ceny energii, wynikających nie z polityki klimatycznej UE,  a z braku transformacji energetycznej w Polsce. Jak podaje Energetyka24, za ok. 58% wzrostu cen energii elektrycznej odpowiada wzrost cen uprawnień do emisji CO2. Dlatego kampanię tą nazywa się „fake newsem” i zdaniem ekspertów ma ona odwrócić uwagę od realnego problemu polskiej energetyki i polityki rządu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama