Antyunijny przekaz

© Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie

Na billboardach w miastach w całej Polsce pojawiły się budzące sporą kontrowersję plakaty stworzone przez Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą m. in. PGE GiEK, Tauron Wytwarzanie, Enea, czyli państwowe koncerny energetyczne. Jak wynika z treści billboardów, obecne podwyżki energii w kraju spowodowane są polityką klimatyczną Unii Europejskiej, która odpowiada za 60% wzrostu kosztów. Ich przekaz brzmi: „Opłata klimatyczna Unii Europejskiej to aż 60% kosztów produkcji energii. Polityka klimatyczna UE = droga energia, wysokie ceny”. Według portalu Energetyka24, narracja ta ma za zadanie wyjaśnić przyczyny wzrostu rachunków za prąd i odpowiednio przekierować emocje społeczne w tej kwestii. Przedstawione liczby są jednak rozbieżne z wyliczeniami ekspertów z think tanku Forum Energii, którzy w swojej analizie wymieniają szereg czynników wpływających na ceny energii, wynikających nie z polityki klimatycznej UE,  a z braku transformacji energetycznej w Polsce. Jak podaje Energetyka24, za ok. 58% wzrostu cen energii elektrycznej odpowiada wzrost cen uprawnień do emisji CO2. Dlatego kampanię tą nazywa się „fake newsem” i zdaniem ekspertów ma ona odwrócić uwagę od realnego problemu polskiej energetyki i polityki rządu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal