Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Opakowaniowa kampania

Trudno zwrócić dziś uwagę konsumentów na konkretne produkty czy zjawiska. Kampanie reklamowe stają się coraz bardziej wymyślne, a duża część z nich zaczyna wykorzystywać opakowanie, zauważając jego wyjątkową rolę. W niektórych brytyjskich supermarketach na półkach sklepowych pojawiły się czekolady marki Cadbury w opakowaniach, na których nie widniały żadne słowa. Nie był to jednak żaden błąd przy produkcji, ponieważ tak wielka firma z pewnością nie mogła sobie na to pozwolić. Pokazanie takich opakowań okazało się świadomym działaniem marki, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem samotności wśród starszych osób. W ramach swojej nowej akcji społecznej marka Cadbury usunęła wszystkie słowa oraz grafiki, pozostawiając jedynie część swojego znaku graficznego. W ten sposób firma angażuje się w pomoc na rzecz starszych osób, które zmagają się z samotnością. Oznacza to nie mniej ni więcej, ale to, że nie słyszą w ciągu dnia ani słowa od drugiego człowieka, a ich jedynym kontaktem ze społeczeństwem jest zazwyczaj radio czy telewizja. Z każdej sprzedanej czekolady w „pustym” opakowaniu, marka przekaże część pieniędzy na konto organizacji charytatywnej Age UK, która pomaga seniorom. Cadbury w ramach swojej akcji zachęca też każdego, by widząc samotną starszą osobę na ulicy, podejść do niej i zapytać o samopoczucie, czy też po prostu chwilę porozmawiać. Samotność staje się plagą, a wykorzystanie opakowania w kampanii, która to uświadamia, wydaje się bardzo ciekawym posunięciem.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama