Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

ZOOstaw, nie dokarmiaj

Ogrody zoologiczne od lat mierzą się z problemem, jakim jest dokarmianie zwierząt przez odwiedzających. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że to, co im wydaje się przysmakiem, u zwierząt może wywołać poważne problemy zdrowotne, a nawet doprowadzić do ich śmierci. Warszawskie Zoo postanowiło zwrócić uwagę mieszkańców miasta na ten poważny problem. W związku z tym przeprowadziło kampanię wykorzystującą citylighty, formaty digitalowe, animacje na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz materiały informacyjne do komunikacji w Warszawskim Zoo. Akcja zatytułowana „ZOOstaw, nie dokarmiaj” ma uświadamiać wszystkim odwiedzającym Warszawie Zoo, że dokarmianie zwierząt nawet z pozoru zdrowym jedzeniem może mieć dla mieszkańców ogrodu zoologicznego tragiczne skutki. Podkreślone jest to, że zwierzęta mogą być karmione tylko i wyłącznie przez swoich opiekunów. Kampania ta wykorzystuje potencjał storytellingowy i oddaje głos mieszkającym w ogrodzie zwierzętom. W związku z tym na nośniki trafiły m.in. papuga – ara zielonoskrzydła, małpa – kapucynka żółtobrzucha, słoń afrykański, żubr europejski i goryl nizinny. Zwierzęta podpisane są swoimi imionami, przez co nadaje się im podmiotowość. Na każdej z kreacji umieszczona jest krótka wypowiedź danego zwierzęcia. Na przykład ara o imieniu Verda „mówi”: „Chłopiec dał mi chipsy i popcorn. Chorowałam przez trzy tygodnie. Byłam słaba i czułam się beznadziejnie”. Co ważne, historie te są autentyczne. Tak wykreowany komunikat skutecznie przemawia do osób, którym na sercu leży dobro zwierząt, a dokarmiają je nieświadomie. Taka informacja na pewno jest skuteczniejsza niż tradycyjna tabliczka o zakazie dokarmiania zwierząt. Za kampanię odpowiada Allegro Brand Experience Agency.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama