Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Chaos reklamowy

Ostatnio temat ustawy krajobrazowej powrócił na „salony”. Powodem ku temu fakt, iż pięć lat temu na polskich ulicach zaczęły obowiązywać przepisy ustawy krajobrazowej, mającej na celu opanowanie chaosu reklamowego.  Do tej pory jednak nie określa ona jednoznacznych ograniczników funkcjonowania reklamy, ma natomiast negatywny wpływ na przedsiębiorców i inwestycje marketingowe. Odpowiednio opracowana i wdrożona koncepcja reklamy to nie tylko promowanie, ale również edukacja, nie wspominając o poczuciu dbałości o otaczający krajobraz. W trakcie prac nad ustawą zmieniono wiele rozwiązań i usunięto kluczowy artykuł odnoszący się do dominanty krajobrazowej. Działania mające zapewnić gwarancje prawdziwego porządku, szybko zamieniły się w walkę z reklamą. Powstało prawo oparte na zakazach i narzucające wyższe podatki dla ogółu społeczeństwa, posiadaczy nieruchomości, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. Ostatecznie w wielu polskich miastach ustawa krajobrazowa jest niedopracowana pod względem prawnym, jak i logicznym. Wiele z nich nie uwzględnia nowoczesnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania nośników reklamy i informacji we współczesnej aglomeracji.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama