Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Powiew miejskiej bryzy

© Green City Solutions

Firma Green City Solutions z Brandenburgii opracowała CityBreeze, pierwszy na świecie ekran DOOH zawierający filtry powietrza wykonane z mchu. Roślina ta ma zdolność przyciągania i metabolizowania wszelkiego rodzaju szkodliwych zanieczyszczeń, takich jak czarny węgiel i tlenki azotu, usuwając je z atmosfery. Ponadto chłodzi powietrze, odparowując wodę. Oprócz 75-calowego ekranu LCD sterowanego odtwarzaczem multimedialnym BrightSign HD224, każde urządzenie CityBreeze jest w stanie przefiltrować 1400 metrów sześciennych powietrza na godzinę, usuwając do 82% zawartych w nim zanieczyszczeń i obniżając jego temperaturę nawet o 4˚C. Mech jest utrzymywany w doskonałym stanie dzięki inteligentnej technologii IoT, która może być również wykorzystywana do rejestrowania i udostępniania danych o jakości powietrza w czasie rzeczywistym. Pierwszy moduł City Breeze został zainstalowany w szwajcarskiej miejscowości Küsnacht pod koniec 2021 roku. Trzy kolejne zostaną wkrótce uruchomione w niemieckich miastach, a Green City Solutions spodziewa się sprzedać od 100 do 150 kolejnych do końca roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama