Brytyjczycy walczą z otyłością. Zakaz reklamowania fast-foodów

© Photogenica

Lokalna Rada Sefton w hrabstwie Merseyside, w północno-zachodniej Anglii, uchwaliła przepisy, zgodnie z którymi w przestrzeniach publicznych nie będzie można umieszczać reklam fast-foodów.

 

Już niebawem z miejskiej przestrzeni Sefton znikną billboardy ze śmieciowym jedzeniem. Zakaz ma również obejmować przystanki autobusowe, postoje taksówek i dworce. Jak informuje BBC, Rada Sefton podjęła decyzję na podstawie raportu przygotowanego przez organizację Local Democracy Reporting Service, z którego jasno wynika, że reklamy bezpośrednio i pośrednio wpływają na to, co jedzą ludzie. Nowe przepisy mają wejść w życie jeszcze w tym roku.

Lokalną władzą, która jako pierwsza w Wielkiej Brytanii wprowadziła regulacje dotyczące reklamy jedzenia typu fast-food w przestrzeni publicznej była Rada Knowsley w północno-zachodniej Anglii. Od początku 2019 roku także w środkach komunikacji miejskiej w Londynie, oraz na przystankach i dworcach został wprowadzony zakaz reklamowania niezdrowej żywności o wysokiej zawartości soli, cukru i tłuszczu. Decyzja podyktowana była podjętymi przez państwową służbę zdrowia działaniami na rzecz przeciwdziałania otyłości,a także wydanym przez Cancer Center raportem. Wynikało z niego, że młodzi ludzie, którzy codziennie obcują z reklamami jedzenia typu fast-food mają ponad dwukrotnie większą skłonność do popadania w otyłość.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama