Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Hologramowe słonie

Circus Roncalli w Kolonii w Niemczech zdecydował się zastąpić słonie ich hologramową iluminacją. Każde „zwierzę” miało ponad 6,10 m wysokości. Na żywo taki gigant powinien ważyć więcej niż 10 ton, jednak ten wykreowany przez grafików nie ważny ani grama. Jest to trójwymiarowy hologram, kreacja o wielkości sześciu milionów pikseli, która powstała dzięki pracy 15 inżynierów, ponad 3000 procesorów i 11 wiązkom laserowym. Spektakl jest „połączeniem tradycyjnego cyrku z nowoczesnymi elementami” - mówi reżyser Bernhard Paul, który zainwestował w technologię po obejrzeniu hologramu gwiazdy rocka Princea, występującego na Super Bowl w 2018 roku. W cyrku ożywiono holograficzne ryby, konie, a także słonie, dzięki czemu nie było konieczne wykorzystanie żywych zwierząt, dla których praca w cyrku wiąże się ze stresem i cierpieniem. Innowacja uzyskała aprobatę zarówno widowni, jak i ekologów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama