Telebim zamiast mandatu. Łapki na kierownicę

Dane Instytutu Transportu Samochodowego, które bazują na policyjnych statystykach, informują, że co 4 wypadek w Polsce może być spowodowany używaniem telefonu komórkowego przez kierowcę. Dlatego Policja, Yanosik i Screen Network przypomniały kierowcom o odłożeniu telefonu w czasie jazdy.

 

W dniach od 22 do 31 marca trwała ogólnopolska kampania Łapki na kierownicę, w ramach której na telebimach w całej Polsce wyświetlany był komunikat: Kierowco! Łapki na kierownicę! Spot niemal dosłownie przyłapywał kierowcę, który tak samo, jak obecny na nim bohater, korzysta z telefonu. Jednak zamiast mandatu pojawiało się przypomnienie i apel, aby kierowca odłożył telefon i bezpiecznie pokonał kolejne kilometry trasy. Do udziału w kampanii wybrano ekrany, które znajdują się przy skrzyżowaniach i najbardziej ruchliwych drogach. To lokalizacje, w których tworzą się korki, a kierowcy stosunkowo często sięgają do swoich smartfonów.

 

Celem akcji było uświadomienie polskich kierowców, jakie zagrożenia niesie za sobą używanie telefonu komórkowego, trzymanego w ręku, w czasie prowadzenia pojazdu. Akcję Łapki na kierownicę organizuje Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji przy współpracy Yanosika i firmy Screen Network.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama