Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Potencjał technologii projekcyjnych Canon

Nowoczesne technologie projekcyjne są przyszłością wielu branż. Mogliśmy się o tym przekonać podczas tegorocznych targów ISE 2018, które dla producentów rozwiązań wizualnych są najlepszą okazją do zaprezentowania wizji przyszłości na temat innowacyjnego wykorzystania zintegrowanych rozwiązań dla biznesu. Canon się z nią zmierzył. W specjalnie zaaranżowanych strefach, które odpowiadały wybranym zastosowaniom dla branż takich jak Retail czy HoReCa, mogliśmy na własnej skórze doświadczyć działania całego ekosystemu rozwiązań, od najnowszych projektorów laserowych i lampowych, przez zaawansowane oprogramowanie do ich obsługi, po rozwiązania wspierające tworzenie interaktywnych prezentacji, np. animacji czy projekcji produktowych w technologii 360.

 

Smak projekcji

Projektory instalacyjne mogą przenieść na wyższy poziom doświadczenia wizualne klientów hoteli czy restauracji. W holenderskiej restauracji Dinner in Motion blat, nakrycia i ściany pomieszczeń wykorzystywane są jako ekrany projekcyjne – wyświetlane na nich są specjalnie w tym celu przygotowane projekcje. Dzięki nim klienci przenoszą się w bajkowo-fantastyczny świat wrażeń kulinarno-wizualnych. Kolacja składa się z siedmiu, specjalnie na potrzeby projektu skomponowanych dań i stanowi prawdziwą przygodę. Doskonałą jakość wrażeń wizualnych gwarantują zaś projektory Canon XEED.

 

Projekcja klubowa

Mapping 3D w centralnej części sali klubowej i animacje zmieniające się w rytm muzyki – w taki sposób projektory Canon XEED WUX6010 i LX-MW500 wykorzystuje trójmiejski klub B90. Mapping 3D zaprezentowany na ścianach piramidy nadaje klimat całemu wnętrzu klubu, stanowiąc jego serce, bijące w rytm muzyki. Wizualna iluzja zaciera granice pomiędzy rzeczywistością a fantazją,  udostępniając gościom klubu niespotykane dotąd przeżycia i umożliwiając jeszcze pełniejsze doświadczanie muzyki.

 

Projekcja ze sklepowej półki

Projektory Canon świetnie nadają się do zastosowań promocyjnych dla branży handlowej, szczególnie tam, gdzie zainstalowanie dużego wyświetlacza jest kosztowne i problematyczne ze względu na ograniczoną przestrzeń. Marka Tally Weijl korzysta z tego rozwiązania w swoich punkach sprzedaży w całej Europie. Nad półkami z odzieżą wyświetlane są specjalnie w tym celu opracowane spoty, które łączą elementy dekoracyjne i sprzedażowe dla swoich produktów. Wystarczy zmienić wyświetlany materiał, aby zmienić atmosferę i motyw przewodni prezentowany w całej przestrzeni handlowej.

Ale projektory instalacyjne Canon w branży retailowej można wykorzystać np. jako element tworzący całą wystawę. Dzięki możliwości wyświetlania obrazu na zaokrąglonych czy chropowatych powierzchniach, możliwe jest wyświetlanie obrazu np. na manekinach, albo też rzucić obraz na szybę sklepową, wkomponowując w niego przekaz reklamowy lub materiały promocyjne, zachęcające do zakupu. Po naklejeniu na szybę wystawową interaktywnej folii, wystawa może zmienić się w ekran, na którym klient może przejrzeć ofertę danej placówki.

 

Szkoła nowej ery

Zastosowanie projektorów w edukacji nie musi już kojarzyć się wyłącznie z nudną prezentacją w szczelnie zaciemnionej sali. W ramach projektu edukacyjnego „Cyfrowa Klasa” przygotowanego przez Canon, CyfroweAV i miasto Gdynia, jeszcze w tym roku jedna z gdyńskich szkół zostanie wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt cyfrowy, m.in. interaktywną tablicę współpracującą z projektorami Canon, drukarki, prezentery i kalkulatory. Celem projektu jest stworzenie tzw. „klasy przyszłości”, w której najnowsze technologie zaprzęgnięte zostaną do zwiększenia poziomu wiedzy wśród młodego pokolenia.

 

Sky is the limit

Przykłady zastosowań projektorów Canon dla takich branż jak Retail, HoReCa, eventowa czy edukacyjna można mnożyć. Zaawansowane technologie projekcyjne to dziś narzędzie, które pozwala zrealizować najbardziej śmiałe wizualne koncepcje, dla których ograniczeniem może być jedynie kreatywność twórcza. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że żyjemy dziś w dobie visual communication.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama