Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Środkowy palec z Berlina

Senat Berlina wraz z organizacją Visit Berlin rozpoczął pro-maseczkową kampanię, która wzbudziła wiele kontrowersji swoim bezkompromisowym przekazem. Akcja została przeprowadzona zarówno w lokalnych gazetach, jak i na plakatach, które nawołują do noszenia maseczek ochronnych. W gazetach kampania przybrała postać starszej Pani noszącej maskę, która pokazuje środkowy palec wszystkim tym, którzy tego nie robią. Na plakatach natomiast znalazły się mniej bezpośrednie hasła typu „Maska na sobie. Aby nie zgasły światła”. Wielu odbiorców uznało kampanię za nietaktowną, i choć przekaz wydaje się żartobliwy, to według większości jest nieodpowiedni dla obecnej, poważnej sytuacji epidemiologicznej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama