Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Mapa możliwości

Data publikacji: Kwiecień 2013

Mapa możliwości

 

Podczas konferencji „Urban Activity Segmentation” zorganizowanej przez AMS zaprezentowano nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej.

 

Millward Brown przygotował nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Przedstawiona segmentacja konsumentów będzie dostępna w badaniu Target Group Index (TGI).

 

Urban Activity Segmentation to segmentacja postaw konsumentów – potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje informacje dotyczące przemieszczania się respondentów w przestrzeni miejskiej, spędzania przez nich czasu wolnego, robienia zakupów w centrach handlowych, korzystania z kultury dostępnej poza domem, urządzeń mobilnych i internetu, a także ich preferencji i opinii związanych z powyższymi zagadnieniami. Wyróżniono siedem segmentów: miejscy surferzy, entuzjaści miejskiej rozrywki, koneserzy, zamożni mieszczanie, zmotoryzowani średniego szczebla, spacerowicze, domatorzy internauci.

 

W uzupełnieniu segmentacji opracowano siedem indeksów dla różnych typów aktywności, składających się na opisową typologię potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej: Internet Activity Index (indeks korzystania z internetu), Mobile Phone Activity Index (indeks korzystania z urządzeń mobilnych), Public Transport Index (indeks korzystania z komunikacji miejskiej), Individual Car Transport Index (korzystanie z samochodu), Sociability Index (indeks towarzyskości), Modern Shopping Index (indeks robienia zakupów w centrach handlowych i supermarketach) oraz Out Of Home Culture Consumption Index (indeks korzystania z kultury out-of-home).

 

Nowe narzędzia badawcze mają na celu uchwycenie zmian w stylu życia mieszkańców polskich miast, które charakteryzują się przede wszystkim zwiększeniem aktywności w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Zdaniem autorów i zleceniodawców projektu ma to stworzyć nowe, skuteczne sposoby docierania do odbiorców z komunikacją marketingową.

 

Na wstępie konferencji przedstawiono kontekst rynkowy i dominujące obecnie trendy – urbanizację i cyfryzację. Następnie zaprezentowano indeksy aktywności w przestrzeni społecznej ilustrujące obszary, które ukonstytuowały nową segmentację. Na zakończenie pokazano przykłady zastosowań segmentacji.

 

„Mamy nadzieję, że nowa segmentacja wpłynie pozytywnie na cały rynek mediów, w tym na reklamę zewnętrzną. Naszym obowiązkiem jako firmy wyznaczającej standardy w branży jest kreowanie rozwiązań, które otwierają przed nią nowe perspektywy” – podsumowuje Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

 

Prezentacje nowej segmentacji i jej możliwe wykorzystania w planowaniu mediów przedstawili: Dorota Dębowska – szef zespołu ds. analiz marketingowych i strategii sprzedaży AMS, Marek Biskup – Client Service Director Millward Brown oraz Marcin Grabowski – pełnomocnik zarządu ds. badań AMS.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama