Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Etykiety dla ekologii

Firmy i marki starają się coraz skuteczniej angażować w równe działania związane ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska. Żubr to dobrze znana marka piwa. Niedawno wystartowała z wyjątkową kampanią, której celem jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Postanowiono wykorzystać fakt, że piwo nosi nazwę po jednym z zagrożonych gatunków, którego populację udało się w Polsce odbudować. Postanowiono uzmysłowić skalę zagrożenia łączącą się z innymi gatunkami. W związku z tym żubr zniknie z puszek i butelek piwa, ustępując miejsca trzem gatunkom: wilkowi, rysiowi i sóweczce. Akcja prowadzona jest we współpracy z WWF. Marka, która promuje swoje nowe etykiety kampanią billboardową przedstawiającą Żubra w towarzystwie innych zagrożonych gatunków, przekaże fundacji WWF Polska milion złotych na wsparcie programów ochronnych wilka, rysia i sóweczki. Wszystkie te prawnie chronione gatunki zamieszkują ojczyznę Żubra – Puszczę Białowieską, i wszystkie też staną się bohaterami reklamy, która będzie towarzyszyć tej kampanii. Marka, choć od pewnego czasu jest sponsorem Białowieskiego Parku Narodowego, po raz pierwszy włącza się w działania na rzecz ochrony przyrody na tak dużą skalę. Celem kampanii przeprowadzanej przez markęjest uświadomienie miłośnikom piwa, jak niezwykłe zwierzęta zamieszkują nasze lasy i jak bardzo potrzebują naszej ochrony. Dlatego Żubr razem z Fundacją WWF Polska podejmują wspólnie działania na rzecz ochrony gatunków i ich siedlisk – najcenniejszych przyrodniczo lasów w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama