Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Za zachodnią granicą

Data publikacji: Maj 2013

Niemcy to jeden z najbardziej rozwiniętych rynków digital out-of-home w Europie. Co charakteryzuje tamtejszego odbiorcę? W jaki sposób niemieccy operatorzy próbują do niego dotrzeć? I czego możemy się od nich nauczyć?

 

Kinetic Worldwide opublikował raport przedstawiający stan rynku out-of-home w Niemczech. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) w 2012 roku w Berlinie, Dusseldorfie, Hamburgu, Hanowerze, Monachium oraz Stuttgarcie.

 

Autorzy ankiety próbowali ustalić, jak konsumenci postrzegają reklamę zewnętrzną; co lubią, a co ich irytuje; czego należy unikać, a co wykorzystywać częściej. Cyfrowa reklama zewnętrzna wypadła w raporcie zaskakująco dobrze.

 
Lubią oglądać
 

69% z przepytanych mieszkańców wielkich miast lubi oglądać treści wyświetlane na cyfrowych ekranach zewnętrznych, a 40% z przyjemnością ogląda wyświetlane na nich reklamy. 44% aktywnie śledzi prezentowany na elektronicznych nośnikach program, gdy tylko ma taką możliwość (w grupie poniżej 35 lat wskaźnik ten wyniósł 48%, a w grupie 36-65 lat 39%).

 

Aż 6 z 10 respondentów ma zwyczaj zatrzymywać się, aby dokładniej przyjrzeć się informacji, która ich zainteresowała. 68% respondentów potwierdziło, że ekrany cyfrowe silnie przyciągają ich uwagę. 80% odbiorców uważa, że ruchoma forma reklamy jest bardziej atrakcyjna niż statyczna.

 

63% ankietowanych stwierdziło, że cyfrowe ekrany zwracają uwagę i zwiększają poziom zainteresowania reklamowanymi produktami. 60% było zdania, że na elektronicznych zazwyczaj wyświetlane są informacje o produktach i markach, są nowoczesne i zgodne z obowiązującymi trendami.

 

65% respondentów przynajmniej raz w życiu zetknęło się w outdoorze z motywem reklamowym, który znali z prasy, telewizji bądź internetu.  Aż 82% ankietowanych chciałoby, by na ekranach wyświetlane były wiadomości w czasie rzeczywistym.

 

Większość respondentów (59%) posiadała smartfon, a 16% z nich również tablet. W przedziale wiekowym poniżej 35 roku życia aż 74% respondentów posiadało smartfon, natomiast w przedziale 36-65 było to 48%. Tablet posiadało 19% osób poniżej 35 roku życia i 14% osób pomiędzy 36 a 65 rokiem życia. Z danych tych wynika, że urządzenia posiadane przez odbiorców reklamy zewnętrznej zwiększają ich możliwości interakcji.

 

73% respondentów miało kontakt z interaktywnymi punktami mobilnymi na dworcach, 49% na lotniskach, a 15% na stacjach benzynowych. Wielu zetknęło się też z nimi w punktach sprzedaży detalicznej (supermarkety – 24%; centra handlowe – 37%; markety z elektroniką – 58%). Dla barów szybkiej obsługi wskaźnik wyniósł 56%, a dla przydrożnych punktów gastronomicznych 42%.

 

Atrakcyjne i interesujące

 

Konkluzje raportu? Przez większość odbiorców cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej są postrzegane jako atrakcyjne i interesujące. Oferują one wysoki wskaźnik rozpoznawalności: nośniki funkcjonujące w danej lokalizacji przez dłuższy czas są lepiej kojarzone niż nowe ekrany w nowych lokalizacjach.

 

Cyfrowe media generują wysoki poziom uwagi: mieszkańcy wielkich miast z zainteresowaniem oglądają wyświetlane na nich treści oraz aktywnie odbierają prezentowane reklamy. Co istotne, szczególnie młodsze grupy docelowe chętnie uczestniczą w tej formie komunikacji. Reklama cyfrowa postrzegana jest jako „trendy” i stanowi efektywną część miksu marketingowego: wielu z respondentów rozpoznawało przekaz emitowany w outdoorze, jeżeli widzieli go wcześniej w innych mediach.

 

Konsumenci mają wobec outdooru jasne oczekiwania, co niewątpliwie ułatwia marketerom zadanie: oczekują dynamicznych, innowacyjnych ofert dających możliwość interakcji oraz aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Od strony technicznej cyfrowe media out-of-home mają wszelkie środki, by sprostać tym oczekiwaniom. Piłka, jak zwykle, znajduje się po stronie realizatorów kampanii.

 
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama