Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Dług wobec pszczół

© Beesafe

W Warszawie pojawił się nowy mural. Znajdujący się na nim licznik co sekundę aktualizuje, ile pieniędzy jesteśmy w tym roku winni pszczołom za ich ciężką pracę. Dzieło to jest elementem szerszej kampanii firmy ubezpieczeniowej Beesafe, która w ten nietypowy sposób rozpoczęła kampanię edukacyjną pod hasłem „Świat bez pszczół to szkoda całkowita”. Do stworzenia muralu wykorzystano farbę fotokatalityczną o właściwościach antysmogowych. Dzięki temu zanieczyszczenia i toksyny, w tym np. składniki spalin samochodowych, które stykają się z pomalowaną nią powierzchnią, są przez nią wychwytywane i rozkładane na produkty neutralne dla środowiska. W ramach kampanii Beesafe wraz z organizacjami działającymi na rzecz pszczół i bioróżnorodności, w tym Klubem Gaja, Bractwem Bartnym i fundacjami Łąka oraz Kochajmy Pszczoły, będzie m.in. organizować zajęcia edukacyjne dla przedszkolaków oraz warsztaty z tworzenia „moteli” dla tych owadów i łąk, które zapewnią im pożywienie, wspierać powstawanie muzeum bartnictwa, a także tworzyć filmiki z ekspertami, którzy obalą mity dot. pszczół.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama