Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Amazon One

© Amazon

Amazon wprowadził nowy bezdotykowy system płatności w swoich sklepach stacjonarnych. Od teraz klienci mogą „wygodnie i bezpiecznie” płacić za swoje produkty, skanując swoją dłoń za pomocą specjalnego urządzenia o nazwie Amazon One. Wystarczy unieść dłoń nad czytnikiem, który przetwarza najdrobniejsze szczegóły, takie jak linie papilarne w celu dopasowania skanu do danych o karcie płatniczej przechowywanych w chmurze (zostają one wcześniej wprowadzone przez użytkowników). Taki sposób identyfikacji umożliwia pobranie środków z konta bankowego. W ten sposób firma umożliwia zastąpienie tradycyjnej karty płatniczej, jak również kart lojalnściowych, pracowniczych lub kart wstępu. Rozwiązanie wzbudziło niemałe kontrowersje i niechęć wśród klientów sklepów, którzy obawiają się nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Firma postanowiła temu zaradzić w dość nietypowy sposób, a mianowicie oferując swoim klientom 10 dolarów za wprowadzenie skanu. Zapewnia ona również, że nowa metoda identyfikacji, oprócz oferowania wygody i bezpieczeństwa, ma na celu połączenie danych z kontem Amazon i analizowanie aktywności zakupowych w celu lepszego dostosowania reklam i promocji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama