Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Amazon One

© Amazon

Amazon wprowadził nowy bezdotykowy system płatności w swoich sklepach stacjonarnych. Od teraz klienci mogą „wygodnie i bezpiecznie” płacić za swoje produkty, skanując swoją dłoń za pomocą specjalnego urządzenia o nazwie Amazon One. Wystarczy unieść dłoń nad czytnikiem, który przetwarza najdrobniejsze szczegóły, takie jak linie papilarne w celu dopasowania skanu do danych o karcie płatniczej przechowywanych w chmurze (zostają one wcześniej wprowadzone przez użytkowników). Taki sposób identyfikacji umożliwia pobranie środków z konta bankowego. W ten sposób firma umożliwia zastąpienie tradycyjnej karty płatniczej, jak również kart lojalnściowych, pracowniczych lub kart wstępu. Rozwiązanie wzbudziło niemałe kontrowersje i niechęć wśród klientów sklepów, którzy obawiają się nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Firma postanowiła temu zaradzić w dość nietypowy sposób, a mianowicie oferując swoim klientom 10 dolarów za wprowadzenie skanu. Zapewnia ona również, że nowa metoda identyfikacji, oprócz oferowania wygody i bezpieczeństwa, ma na celu połączenie danych z kontem Amazon i analizowanie aktywności zakupowych w celu lepszego dostosowania reklam i promocji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama