Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Decathlon i Ikea ćwiczą razem

© VMLY&R

W obliczu ograniczeń i kolejnego lockdownu, Decathlon i Ikea zachęcają wspólnie do aktywności fizycznej w czterech ścianach poprzez wzajemną wymianę haseł reklamowych. Wszystko zaczęło się od billboardów na warszawskim Targówku, w pobliżu sąsiadujących ze sobą sklepów. To właśnie na nich obie marki rozpoczęły bezpośredni dialog, motywując klientów oraz siebie nawzajem do podjęcia sportowej aktywności oraz do odpowiedniego zadbania o przechowywanie sprzętów do tego potrzebnych. Marki kontynuują także dialog w social media z hasztagiem #sportnasalony. „Zaczepny” post ze strony jednego z brandów i „cięta riposta” drugiego w komentarzu, i vice versa. Wszystko w duchu sportowego fair play, z wykorzystaniem kontekstu oraz produktów dostępnych w ofercie obydwu sklepów. 

Decathlon zaczepił Ikeę, umieszczając na swoim billboardzie napis „Hej, Ikea! Wyciągamy hantle z szafy!”, a Ikea zaprosiła Decathlon na wspólny trening.

Na czas trwania kampanii marki zamieniają się swoimi claimami. Teraz to Decathlon wita w lepszym domu, a IKEA sprawdza się w sporcie. W ten sposób marki jeszcze mocniej podkreślają cel swojej współpracy - pokazanie, że w odpowiednio urządzonym domu można wygodnie uprawiać sport. Wspólną kampanię obu marek prowadzą agencje Przestrzeń oraz agencja VMLY&R. Za zakup i planowanie mediów odpowiadają Wavemaker oraz MullenLowe Warsaw.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama