Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Aniołki Victoria’s Secret. Powrót seksownego wizerunku

Po spadkach sprzedaży, marka Victoria’s Secret wraca do modelek i seksownego wizerunku, z których dwa lata temu zrezygnowała na rzecz aktywistek, inkluzywności i tematów społecznych. Nowy wizerunek był chwalony, jednak nie przełożył się na wyniki sprzedaży. Według prognoz, w tym roku marka osiągnie o około 5 procent mniejszą sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym, a w porównaniu z rokiem 2020 zyski firmy spadną aż o 1,3 miliarda dolarów.

 

Marka Victoria’s Secret w ostatnich latach zmieniła swoją komunikację i wizerunek na bardziej inkluzywny. Aniołki VS, czyli seksowne modelki, z których słynie brand, zastąpiły aktywistki, przedsiębiorczynie czy gwiazdy o progresywnych poglądach, takie jak piłkarka Megan Rapinoe czy brazylijska transpłciowa modelka Valentina Sampaio. Po raz pierwszy w roli ambasadora marki zatrudniono także mężczyznę, producenta i aktora Darren Barnet. W ten sposób marka chciała odzyskać młodych konsumentów. Jak się okazało, komunikacja nie osiągnęła jednak sukcesu, który przełożyłby się na wyniki sprzedaży. Z tego powodu marka zrezygnowała z rebrandingu, a tegoroczna kampania Victoria’s Secret zatytułowana „Icon” wraca do współpracy z profesjonalnymi modelkami.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama