Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

Data publikacji: maj 2017

Niedawno w Gdańsku swe podwoje dla wszystkich zwiedzających otworzyło Muzeum II Wojny Światowej, w którym system oznakowania zaprojektowała firma Advertis, specjalizująca się w kompleksowej realizacji elementów komunikacji wizualnej.

 

Advertis to firma od lat kojarzona z wysokiej jakości rozwiązaniami i realizacjami przeznaczonymi dla biur, placówek medycznych czy też przeróżnych powierzchni komercyjnych, zarówno dla polskich jak i światowych marek. Firma aktywnie wspiera także renomowane biura projektowe, wcielając w życie wizje architektów i projektantów wnętrz.  Projekt Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku nie jest pierwszą realizacją firmy związaną z tematyką historyczną. Do jej najciekawszych osiągnięć należy m.in. przygotowanie ponad 180 elementów ekspozycji do wystawy stałej w Muzeum Historii Żydów Polskich oraz wystawy plenerowej „Drogi do przełomu. Europa Środkowo-Wschodnia 1939-1989” projektu Nizio Design International. Kolejne ciekawe realizacje to fototapeta Waves of Creativity projektu Przemysława Mac Stopy w ramach aranżacji salonu prasowego FuoriSalone w Mediolanie czy też wykonanie pawilonu wstawy „Nowy Świat w Ruchu” w Centrum Nauki Kopernik. Realizacja Advertis w Gdańsku objęła projekt, produkcję oraz montaż nośników wewnętrznych i zewnętrznych. Ich przeważająca część została wykonana z czarnej blachy, materiału, który doskonale wpisuje się w estetykę budynku, podkreślając charakter muzeum. Każdy detal poza funkcją użytkową zbudował nastrój tego szczególnego miejsca. Głęboka czerń zewnętrznych pylonów wskazujących kierunki do poszczególnych części obiektu, umieszczonych przy każdym z trzech narożników budynku, kontrastuje z podświetlanymi literami zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. W każdym z pylonów wycięty, a następnie podświetlony został kształt logotypu muzeum.

 

Czytelna informacja

Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczono na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte na nich informacje przedstawione są w formie zrozumiałego dla wszystkich piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Prócz tego do podziału przestrzeni zastosowano tablice semaforowe i podwieszane oraz grafiki na drzwiach wykonane na folii. Na muzealnym parkingu zainstalowany został system oznaczeń w postaci widocznych z daleka przestrzennych liter oraz tabliczek informujących o numeracji wejść do budynku i klatek schodowych. Dla lepszej orientacji w układzie podziemnych kondygnacji przygotowano także tablice z mapami prezentującymi szczegółową strukturę każdego piętra. Odpowiednie oznakowanie obiektu o trzech kondygnacjach podziemnych i sześciu naziemnych wymagało kompleksowego podejścia. Firma Advertis łącznie wykonała ponad sześćset nośników, poprzedzając całość pracy wieloaspektową analizą przestrzeni, wraz z dokładnym określeniem sposobów jej użytkowania.

 

Identyfikacja wizualna

Niezwykle ascetyczne, ale wyraziste czarno-białe tablice wykorzystujące czcionkę zgodną z księgą znaku muzeum, odpowiednio dobrane materiały, a także rozmieszczenie nośników stanowią spójną wizualną całość aranżacji przestrzeni, integrując w sobie część wystawienniczą, administracyjną oraz socjalną muzeum. System informacji wizualnej organizuje przestrzeń, ułatwiając komunikację oraz poruszanie się po budynku zarówno zwiedzającym, jak i pracownikom. Styl wszystkich nośników został w pełni dopasowany do charakteru instytucji oraz tematyki wystawy. Głównym celem firmy Advertis było stworzenie systemu informacji wizualnej doskonale spełniającego swoją funkcję i nie rozpraszającego odwiedzających z racji szacunku dla treści stałej ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej. Podczas projektowania zadbano o każdy detal budujący atmosferę muzeum, starano się także uniknąć stosowania przypadkowych elementów. Nowoczesne instytucje kultury coraz częściej cechują się przemyślanym systemem informacji wizualnej i dużą spójnością przekazu. Prace nad opracowaniem i wdrożeniem systemu informacji wizualnej trwały cztery miesiące, począwszy od podpisania umowy, aż do zakończenia montażu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama