Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

09-11.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

Data publikacji: maj 2017

Niedawno w Gdańsku swe podwoje dla wszystkich zwiedzających otworzyło Muzeum II Wojny Światowej, w którym system oznakowania zaprojektowała firma Advertis, specjalizująca się w kompleksowej realizacji elementów komunikacji wizualnej.

 

Advertis to firma od lat kojarzona z wysokiej jakości rozwiązaniami i realizacjami przeznaczonymi dla biur, placówek medycznych czy też przeróżnych powierzchni komercyjnych, zarówno dla polskich jak i światowych marek. Firma aktywnie wspiera także renomowane biura projektowe, wcielając w życie wizje architektów i projektantów wnętrz.  Projekt Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku nie jest pierwszą realizacją firmy związaną z tematyką historyczną. Do jej najciekawszych osiągnięć należy m.in. przygotowanie ponad 180 elementów ekspozycji do wystawy stałej w Muzeum Historii Żydów Polskich oraz wystawy plenerowej „Drogi do przełomu. Europa Środkowo-Wschodnia 1939-1989” projektu Nizio Design International. Kolejne ciekawe realizacje to fototapeta Waves of Creativity projektu Przemysława Mac Stopy w ramach aranżacji salonu prasowego FuoriSalone w Mediolanie czy też wykonanie pawilonu wstawy „Nowy Świat w Ruchu” w Centrum Nauki Kopernik. Realizacja Advertis w Gdańsku objęła projekt, produkcję oraz montaż nośników wewnętrznych i zewnętrznych. Ich przeważająca część została wykonana z czarnej blachy, materiału, który doskonale wpisuje się w estetykę budynku, podkreślając charakter muzeum. Każdy detal poza funkcją użytkową zbudował nastrój tego szczególnego miejsca. Głęboka czerń zewnętrznych pylonów wskazujących kierunki do poszczególnych części obiektu, umieszczonych przy każdym z trzech narożników budynku, kontrastuje z podświetlanymi literami zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. W każdym z pylonów wycięty, a następnie podświetlony został kształt logotypu muzeum.

 

Czytelna informacja

Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczono na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte na nich informacje przedstawione są w formie zrozumiałego dla wszystkich piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Prócz tego do podziału przestrzeni zastosowano tablice semaforowe i podwieszane oraz grafiki na drzwiach wykonane na folii. Na muzealnym parkingu zainstalowany został system oznaczeń w postaci widocznych z daleka przestrzennych liter oraz tabliczek informujących o numeracji wejść do budynku i klatek schodowych. Dla lepszej orientacji w układzie podziemnych kondygnacji przygotowano także tablice z mapami prezentującymi szczegółową strukturę każdego piętra. Odpowiednie oznakowanie obiektu o trzech kondygnacjach podziemnych i sześciu naziemnych wymagało kompleksowego podejścia. Firma Advertis łącznie wykonała ponad sześćset nośników, poprzedzając całość pracy wieloaspektową analizą przestrzeni, wraz z dokładnym określeniem sposobów jej użytkowania.

 

Identyfikacja wizualna

Niezwykle ascetyczne, ale wyraziste czarno-białe tablice wykorzystujące czcionkę zgodną z księgą znaku muzeum, odpowiednio dobrane materiały, a także rozmieszczenie nośników stanowią spójną wizualną całość aranżacji przestrzeni, integrując w sobie część wystawienniczą, administracyjną oraz socjalną muzeum. System informacji wizualnej organizuje przestrzeń, ułatwiając komunikację oraz poruszanie się po budynku zarówno zwiedzającym, jak i pracownikom. Styl wszystkich nośników został w pełni dopasowany do charakteru instytucji oraz tematyki wystawy. Głównym celem firmy Advertis było stworzenie systemu informacji wizualnej doskonale spełniającego swoją funkcję i nie rozpraszającego odwiedzających z racji szacunku dla treści stałej ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej. Podczas projektowania zadbano o każdy detal budujący atmosferę muzeum, starano się także uniknąć stosowania przypadkowych elementów. Nowoczesne instytucje kultury coraz częściej cechują się przemyślanym systemem informacji wizualnej i dużą spójnością przekazu. Prace nad opracowaniem i wdrożeniem systemu informacji wizualnej trwały cztery miesiące, począwszy od podpisania umowy, aż do zakończenia montażu.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama