Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Odpowiedzialna reklama

© AMS

Firma AMS stworzyła największą w Polsce sieć proekologicznych reklam outdoorowych na Eko wiatach, które pozwolą zredukować ilość dwutlenku węgla w atmosferze. Projekt Eko przystanków został zrealizowany w Warszawie dzięki współpracy z marką Giorgio Armani (L’oreal). Firma stworzyła nową miejską zieloną przestrzeń o powierzchni równej prawie półtora boiska do gry w siatkówkę. W ciągu 3,5 roku przyczyni się to do ograniczenia emisji dwutenku węgla w przestrzeni Warszawy o pół tony, a także pozwoli zmagazynować przy jednorazowych opadach deszczu aż 2 tysiące butelek wody. Wszystko dzięki partnerstwu z marką Armani, która realizuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności w kampanii perfum My Way Intense. Pierwsza wiata została zainstalowana w sierpniu tego roku na ul. Batumi w Warszawie. Cała sieć została uruchomiona we wrześniu w ramach współpracy z firmą L’Oréal. System 20 Eko wiat w Warszawie zapewnia zmagazynowanie 3000 litrów wody deszczowej dzięki dywanowi rozchodnikowemu, obniżenie o 3-5°C temperatury powietrza wokół przystanku w upalne dni, zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty o 15-20 procent i 144 kg zaabsorbowanego dwutlenku węgla rocznie. Zielone wiaty AMS są także przyjazne dla owadów i ptaków. Wiaty należą do rozwiązań typu nature-based solutions, inspirowanych naturą, które są wydajne ekonomicznie i dostarczają równocześnie korzyści natury ekologicznej, ekonomicznej i społecznej, a także wspierają adaptację do zmian klimatu. Dodatkowo szyby nośników zostały oklejone kropkami, by były widoczne dla ptaków i zapobiegały ich kolizjom z wiatami.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama