Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

„Promocyjne” działania

Data publikacji: lipiec 2011

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej z zaskoczeniem obserwuje niezgodne  z obowiązującymi przepisami  „działania promocyjne” miasta stołecznego Warszawy.
W czerwcu bieżącego roku pojawiły się na kilkudziesięciu kładkach banery reklamujące kandydaturę Miasta do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.
 
W ostatnich latach Miasto próbuje w różny sposób udowadniać szkodliwość reklamy dla życia społecznego i mieszkańców stolicy. Zarząd Dróg Miejskich ruguje sieciowe nośniki reklamy z pasa drogi, chociaż wcześniej podejmował pozytywne decyzje administracyjne dla ich funkcjonowania. W swoich działaniach ZDM opiera się na bardzo wątpliwej i częściowo niezgodnej z prawdą opinii Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Jednocześnie potrzebuje ponad dwóch lat do likwidacji nielegalnych nośników reklamy z pasa drogi w niektórych tylko ciągach komunikacyjnych stolicy.
 
Wbrew wcześniejszym zapewnieniom Miasto Warszawa nie podejmuje działań zmierzających do wypracowania dobrej, europejskiej koncepcji dla funkcjonowania nośników reklamy w przestrzeni publicznej. Woli realizować politykę ograniczeń, zakazów i nakazów. Nie respektuje nawet zapisów Studium Zagospodarowania Przestrzennego uchwalając niezgodne z jego postanowieniami miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.
W zakamuflowany sposób redukuje możliwości prowadzenia działań promocyjno-reklamowych przy wykorzystaniu taboru miejskich autobusów i tramwajów.
 
Członkowie Izby chcieliby wiedzieć, kiedy ta nieudolna polityka wreszcie się skończy?
Czy Miasto wykaże się odwagą i podejmie próbę przyjęcia rozwiązań kompromisowych, które staną się wizytówką Miasta? Jeszcze raz podkreślamy, że Warszawę stać na nowoczesną, europejską koncepcję dla spójnego systemu reklamy i informacji w Mieście.
Także dla promowania przyszłorocznych Mistrzostw Europu w Piłce Nożnej – niekoniecznie „po cichu” na kładkach, jak na zabytkowej arterii  Żwirki i Wigury.
 
Chcemy, aby Miasto i jego włodarze przystąpili wreszcie do konkretnych rozmów i prac,
nie zbywali członków Izby niemocą swoich pracowników i zapewnili naszym przedsiębiorcom perspektywę działania. Przed kolejnymi wyborami samorządowymi będzie zapewne za późno. Róbmy to już!
 

Tekst: Lech Kaczoń

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama