FOOH rewolucjonizuje marketing. Porcelana na Zamku Królewskim

Gdyby na wieży zegarowej Zamku Królewskiego w Warszawie pojawił się jakikolwiek niestandardowy przedmiot, to więcej niż pewne, że wzbudziłoby to duże zainteresowanie zarówno wśród mieszkańców stolicy, jak i turystów. Z pewnością też odbiło by się szerokim echem w mediach. Tak też się stało za sprawą nowej kampanii Zamku.

 

© Zamek Królewski w Warszawie

Podczas akcji nie ingerowano w strukturę budynku zamku, ale stworzono nagranie, w którym trudno było rozróżnić fikcję od rzeczywistości. W ramach promocji Galerii Porcelany powstało wideo, w którym w miejscu zegara pojawił się porcelanowy spodek ze złotymi łyżeczkami, które odmierzały godzinę. Akcja, opisana w lokalnych mediach wypromowała nową wystawę, a jednocześnie samo muzeum wykorzystujące w celach reklamowych coraz popularniejszą formę komunikacji marketingowej – FOOH.

 

CGI jako przyszłość reklamy

FOOH to przykład dynamicznie rozwijającego się rynku reklamy. Jest kolejnym krokiem po DOOH. Reklamy DOOH od kilku lat cieszyły się ogromną popularnością, choć bazowała głównie na wcześniejszych, tradycyjnych metodach. Na przykład, billboardy zostały zamienione w cyfrowe nośniki, a na ledowych ekranach, oprócz płaskich czy zrealizowanych w technologii 3D spotów, zaczęły się pojawiać elementy interaktywnej reklamy w przestrzeni publicznej, korespondujących z otoczeniem i angażujących odbiorców. FOOH niweluje aspekt fizycznej formy reklamy zewnętrznej. Jednym z jego najbardziej znaczących atutów jest wpływ na środowisko, dzięki któremu zdobywa na popularności. To rozwiązanie ogranicza produkcję śmieci, spalanie paliwa czy ślad węglowy. Klienci decydujący się właśnie na ten rodzaj kampanii, robią krok w kierunku bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego marketingu. Ponadto FOOH, wykorzystując zaawansowane technologie cyfrowe, w tym grafikę komputerową CGI, pozwala markom na kreowanie kampanii przekraczających bariery realizmu.

 

Proces realizacji

Zamek Królewski zdecydował się na współpracę przy FOOH z doświadczonym studiem Platige Image. Bartek Kmita, Supervisor CG projektu, opowiedział o procesie realizacji: „Zespół Platige Image odpowiedzialny za przygotowanie wspomnianej realizacji FOOH podkreśla, że stworzenie realistycznego nagrania dla Zamku Królewskiego wymagało pieczołowitych przygotowań. Wyzwanie, które podjęli specjaliści, opierało się głównie na pracy w postprodukcji. Wszystko po to, by efekt nagrania był jak najbardziej zbliżony do prostego wideo wykonanego telefonem. Proces polegał w pierwszej kolejności na dokumentacji technicznej. Następnie przygotowaliśmy propozycje konceptów, na bazie których opracowane zostały docelowe spoty. W kolejnym etapie, pod budynkiem Zamku Królewskiego, został nagrany materiał filmowy do dalszych prac. Równolegle rozpoczęliśmy prace nad modelem elementów tworzących tarcze zegarów. Bazowaliśmy na referencjach i materiałach pozyskanych od Muzeum. Kolejno odbyły się prace nad teksturą i odtworzenie grafik oraz ornamentów zdobiących eksponaty. Nagrany materiał został odpowiednio wytrackowany i rozpoczęliśmy prace nad animacją wskazówek zegara, oświetleniem i renderingiem produkcji.” Krystyna Bisaga, Producentka z Platige Image dodała: „Ostatecznego efektu zatarcia granic pomiędzy rzeczywistością a fikcją, dała całemu przedsięwzięciu chirurgiczna precyzja pracujących nad postprodukcją filmowców. Finalnym etapem, który wpływa na odbiór całości dzieła, był compositing i grading. Miało to na celu scalić elementy dodane w CG z rzeczywistością nagraną kamerą. Po stworzeniu animacji zaprosiliśmy do współpracy nasze studio dźwiękowe Soudly by Platige. Nagraliśmy wypowiedzi lektorów oraz dodaliśmy sound design podkreślający realizm filmów”.

 

Szerokie grono odbiorców

Kampania osiągnęła imponujący sukces, ponieważ nie ograniczała się do określonej liczby przechodniów, a do niezliczonych ilości wyświetleń. „Kampania zaskoczyła kreatywnością i skutecznością wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingowych. Inicjatywa rozpoczęła się od pomysłu symbolicznego powieszenia spodka na Wieży Zegarowej, który okazał się trafnym impulsem do wygenerowania ogromnej uwagi i zaangażowania społeczności online” powiedział Daniel Mituła z Zamku Królewskiego. Reklama FOOH pozwoliła nam przekroczyć tradycyjne granice promocji i dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców w sposób bardziej zaskakujący i angażujący, niż byłoby to możliwe przy wykorzystaniu tradycyjnych elementów reklamy outdoorowej” skomentowała Magdalena Romańska, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu w Zamku Królewskim w Warszawie. „FOOH daje niemal nieskończone możliwości prezentacji muzealnych kolekcji czy kreacji potencjalnie niemożliwych do stworzenia w rzeczywistości elementów. Przy dobrym zrozumieniu drugiej strony, współpraca na linii instytucja kultury – studio kreatywne, efekty mogą być oszałamiające” podsumował Piotr Bartoszek, Digital Marketing Specialist w Platige Image.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty