Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Drogowskazy sukcesu

Data publikacji: Wrzesień 2012

Nie jest tajemnicą, że dzisiejszy rynek rozwija się w zawrotnym tempie. Wraz ze zmianami rosną oczekiwania konsumentów, co z kolei stanowi wyzwanie dla marketerów, którzy muszą bezustannie szukać nowych dróg dotarcia do klienta.

 

We współczesnej komunikacji marketingowej digital signage staje się interaktywnym narzędziem, wykraczającym daleko poza zwykłą reklamę. Znajomość schematów zachowań konsumenckich stwarza możliwość zbudowania przewagi konkurencyjnej i wzmocnienia świadomości marki wśród grupy docelowej. Poniższe wskazania mogą ułatwić nam nie tylko efektywne zastosowanie digital signage, ale też kompleksowe wykorzystanie możliwości, które stwarza to medium.

 

1. Planuj dla klienta dziś, myśląc o jutrze!

 

Gdy precyzyjnie określimy potrzeby konsumenta, zyskamy wiedzę, jakie rozwiązania są dla niego najlepsze. Czy pragnie rozrywki? Czy informacji? Być może system digital signage będzie służył kilku celom. Ważna jest perspektywa, plan, według którego będzie można skorzystać z technologii digital signage w przyszłości. Zacznijmy przykładowo od treści o charakterze promocyjnym, a później zainwestujmy w kontent bardziej interaktywny i dostosowany do swoich odbiorców. Pomyślmy o DS jako o dodatkowym elemencie, uzupełnieniu innych form komunikacji, takich jak strony www i urządzenia przenośne.

 

2. Myśl wielozadaniowo

 

Aby uzyskać największe korzyści z inwestycji, nasze myślenie powinno wykraczać poza tradycyjne schematy działań reklamowych i komunikacji w obszarze Digital Signage. System DS możemy wykorzystać do szkolenia pracowników (poza godzinami otwarcia sklepu), możemy także zintegrować go z awaryjnym systemem łączności – będzie wtedy ostrzegał o sytuacjach nagłych lub kryzysowych. Kompleksowy sposób myślenia o DS zapewni niewątpliwie duży zwrot z inwestycji.

 

3. Zoptymalizuj przepustowość sieci

 

Skok w rozwoju wideo sprawił, że sieć jest często przeciążona. Media cyfrowe o wysokiej rozdzielczości muszą konkurować o dostęp do pasma z innymi aplikacjami. Współpraca pomiędzy biznesem a I T ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Dzięki rozwiązaniom dotyczącym dostawy treści można zoptymalizować swoją sieć, a w szczególności łącza WAN - w celu dostarczenia najwyższej jakości treści wideo na żywo i na żądanie do użytkowników końcowych w dowolnym miejscu i czasie, bez szkodliwego wpływu na inne ważne dane aplikacji biznesowych.

 

4. Przygotuj własną inteligentną sieć

 

Należy myśleć o sposobach, które mogłyby zautomatyzować proces i tym samym zmniejszyć koszty. Dzięki „inteligentnemu" systemowi Digital Signage element ludzkiego błędu jest znacznie zminimalizowany, obniżają się także koszty instalacji i utrzymania. Gdy cyfrowe nośniki rozmieszczone zostają na inteligentnej platformie, można nimi zarządzać centralnie, co w znacznym stopniu redukuje koszty operacyjne W zatłoczonej sieci - DS może bez problemu współistnieć z innymi aplikacjami i zbiorami danych.

 

5. Treść ma znaczenie!

 

Czasem tak mocno skupiamy się na planowaniu, technologii i wymaganiach technicznych, że niemal zapominamy o kontencie (treść traktujemy jako sprawę drugoplanową). A to przecież on jest najważniejszy – „Kontent is king”! Treść cyfrowa musi być teraz czymś więcej aniżeli tylko cyfrowym zamiennikiem plakatów i standardowych materiałów marketingowych. Obecnie nasz przekaz marketingowy powinien być spersonalizowany, przyciągać uwagę klientów, równocześnie ich angażując. Kluczowym zadaniem staje się zrozumienie roli, jaką odgrywa każdy, poszczególny komunikat. Należy wziąć pod uwagę zarówno fizyczną lokalizację (względem innych treści), jak i cel, który ma spełnić dany przekaz. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: czy ma on informować czy prowadzić klienta tam, gdzie zakłada strategia marketera? Czy i jak dalece jest on interaktywny? Cała branża pozostaje w procesie przemian, podobnie jak to miało miejsce w przypadku stron internetowych, które ostatecznie przekształciły się w platformę e-commerce. Zawsze z uwagą słuchajmy konsumentów i przyglądajmy się ich reakcjom, bo to jedyna droga, by poznać ich potrzeby i przewidzieć, w którym kierunku będą one ewoluowały.

 

Materiał powstał w oparciu o artykuł „Five tips to stay of the digital sigange evolution”, którego autorką jest Erica Schroeder

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama