Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Inicjatywa EqualVoice

© Ringier Axel Springer Polska

Ringier Axel Springer Polska uruchamia inicjatywę „EqualVoice”, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach.  Cała inicjatywa EqualVoice opiera się na „EqualVoice factor”, metryce określającej obecność kobiet i mężczyzn na stronach internetowych serwisów należących do Ringier Axel Springer Polska. Jak wynika z raportów Global Media Monitoring Project (GMMP), prowadzonych od 1995 roku, w 2015 roku kobiety pojawiały się w przekazach medialnych jedynie w 24 procentach treści, a w ciągu 20 lat prowadzonych badań, wskaźnik przesunął się w górę tylko o 7 punktów procentowych.

Głównym celem inicjatywy jest podniesienie świadomości nierównej reprezentacji płci w mediach i zmniejszanie jej, aby jak najlepiej odzwierciedlać świat rzeczywisty, w którym są zarówno kobiety i mężczyźni. Stały dostęp do zautomatyzowanych raportów ma na celu przenieść dyskusję z subiektywnego postrzegania równości płci w publikacjach na dyskusję opartą o dane i da mocne podstawy wypracowania rozwiązań budujących równy głos w mediach. We wszystkich redakcjach Ringier Axel Springer Polska zostaną powołane zespoły projektowe, które na bieżąco będą analizować wyniki EqualVoice dla danego tytułu. Pierwsze wyniki badań już posłużyły do wypracowania planu działań dla urealnienia parytetu w publikacjach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama