Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Kampania Frankenkurczak. Stowarzyszenie Otwarte Klatki

© Stowarzyszenie Otwarte Klatki

Stowarzyszenie Otwarte Klatki zakończyło rok 2022 kampanią Frankenkurczak. Tym razem głównym motywem był billboard zamieszczony na budynku przy Al. Niepodległości 107/109 w Warszawie pokazujący cierpiącego kurczaka pośród sklepowych półek. Stowarzyszenie Otwarte Klatki chce skłonić sieć Lidl do zwiększenia wymagań, jakie stawia ona swoim dostawcom mięsa drobiowego.
Frankenkurczak to prowadzona od 2018 roku kampania, której celem jest zmniejszenie skali cierpienia kurczaków hodowanych na mięso w Polsce. Teraz przyszła kolej na walkę z siecią handlową. Swoją stylistyką billboard nawiązuje do kolorystyki sieci Lidl. Centrum stanowi przerośnięty kurczak w nienaturalnej pozycji. Obok niego umieszczona jest informacja „Frankenkurczak! 2,5 kg w 42 dni!”, która imituje ofertę w gazetce promocyjnej. Zdjęcie uzupełnia informacja o treści: „Pewna sieć handlowa nadal odmawia poprawy okrutnych warunków hodowli kurczaków, które sprzedaje”, a dalej dopisek: „Ze względów prawnych nie możemy tutaj podać nazwy :) Pomóż nam w walce – podpisz petycję”. Billboard jest częścią międzynarodowej kampanii „Lidl chicken scandal”, prowadzonej przez koalicję Open Wing Alliance. Elementem kamapnii jest raport dotyczący warunków panujących na fermach dostarczających mięso tej sieci. Aktywiści oczekują od sieci Lidl poprawy warunków na fermach jej dostawców i podpisania porozumienia European Chicken Commitment.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama