Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Niepełnosprawność a sztuka. Jestem artystą_tką

 

,,Jestem artystą_tką’’ to kampania, która została poprowadzona przez British Council we współpracy z sześcioma polskimi artystami i artystkami w ramach projektu Europe Beyond Access. Miała ona na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na temat tabu. Artyści i artystki z niepełnosprawnością byli przez lata nieobecni na festiwalach sztuki, w programach instytucji kultury, szkołach teatralnych i tanecznych. Ponadto nie mieli dostępu do wielu możliwości w obszarze sztuk performatywnych. Mogli się również czuć pokrzywdzeni ze względu na fakt, iż nie ma o nich mowy w archiwach. Dlatego też celem kampanii jest pokazanie takowego artysty jako człowieka. Wywołanie refleksji, może i również wzbudzenie wstydu. Zdjęcia prezentowane w ramach kampanii będą prezentowane w przestrzeni miejskiej m.in. na billboardach, przystankach komunikacji miejskiej i na stacji metra. Hasła kampanii to: ,,Jestem artystą_ką. Nie jestem ciekawostką.’’ Jestem artystą_ką. Moja sztuka to nie terapia’’ oraz ,,Jestem artystą_ką. Nie potrzebuję twojej litości.’’ Zdjęcia wykonała Renata Dąbrowska, specjalizująca się w fotografii portretowej i dokumentalnej. Ta kampania to rodzaj buntu przeciwko przejawom dyskryminacji i powielaniu stereotypów o osobach z niepełnosprawnością. British Council wspiera artystów i artystki z niepełnosprawnością od 2018 roku, organizując projekty wspierające międzynarodowe sieciowanie się artystów i artystek oraz rozwój ich umiejętności i profesjonalnej kariery. Działania organizowane są w ramach największego na świecie projektu Arts & Disability: Europe Beyond Access. Projekt ten jest prowadzony przez British Council, przy wsparciu programu Creative Europe, organizowanego przez Unię Europejską. 


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama