Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Kolory Red Bulla

Wiele firm dba o swój wizerunek i stara się uczynić go unikatowym, jedynym w swoim rodzaju. Dziś marka to nie tylko smak, logo czy efekt używania, ale także połączenia konkretnych barw, które widziane są na opakowaniach, w reklamach i na nośnikach komunikacji wizualnej. Znaki towarowe mogą stanowić jeden z najważniejszych składników majątku niematerialnego przedsiębiorstwa. Zdarza się, że przedsiębiorcy decydują się na rejestrację niekonwencjonalnych znaków towarowych. Austriacka spółka Red Bull GmbH próbowała zapewnić ochronę kombinacji kolorów używanych w obrocie na swoich opakowaniach napojów energetycznych. Jednak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie zgodził się na rejestrację znaku towarowego uznając, że przedstawione w zgłoszeniach kombinacje kolorów nie były wystarczająco „jasne i precyzyjne”. Firma chciała zarejestrować dwa znaki towarowe przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Pierwszy z nich stanowił kombinacje dwóch kolorów, wraz z opisem proporcji kolorów niebieskiego (RAL 5002) i srebrnego (RAL 9006) „około pięćdziesiąt na pięćdziesiąt”. Drugi znak towarowy został zgłoszony jako niebieski (Pantone 2747C) i srebrny (Pantone 877C) wraz z opisem: „Oba kolory będą stosowane w równych proporcjach oraz zostaną zestawione”. Jak widać, choć kolory te od lat kojarzą się konsumentom z marką Red Bull, nie jest to wystarczający argument, by uznać je za prawnie przynależące do marki. Według Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przedstawienie kolorystyczne, którego ochrony domagała się spółka Red Bull nie jest wystarczająco trwałe i precyzyjne.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama