Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Kryzys branży OOH

© Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawiła raport dotyczący wielkości rynku OOH w Polsce w 2020 roku, według którego wydatki na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się rok do roku o 38,8 procent do 351,6 milionów złotych. Największą liczbą nośników dysponowała firma AMS z liczbą 20,5 tys. nośników, podczas gdy Synergic i Ströer Polska mają ich po nieco ponad 15 tysięcy. Nakłady na klasyczne nośniki outdoorowe, stanowiące zdecydowaną większość rynku reklamy zewnętrznej, w 2020 roku zmalały o 38,6 procent do 282,9 milionów złotych. Wartość reklam na nośnikach cyfrowych zmniejszyła się o 29,7 procent do 45,7 milinów złotych. Z kolei wydatki na reklamy w pojazdach transportu miejskiego zmalała o 52,9 procent do 23 milionów złotych.
Jak podkreśla IGRZ, spadek jest wynikiem wprowadzenia lockdownów i zamknięć wielu dziedzin gospodarki, które oznaczały rezygnację lub przesunięcie akcji promocyjnych i kampanii reklamowych. Ze względu na swoją specyfikę reklama OOH ucierpiała najbardziej pośród wszystkich mediów. Według raportu, jak również patrząc na różne podsumowania i analizy, tak w Europie, jak i w Ameryce oraz na Dalekim Wschodzie, branża reklamy OOH może wracać do poziomu sprzedaży z roku 2019 przez kolejne trzy lata. Według Publicis  Groupe, miniony rok był najtrudniejszym okresem dla rynku reklamy od 2009 roku.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama