Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Marketing zgodny z etyką

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy wprowadził na polski rynek nową usługę Copy Advice. Narzędzie pozwoli wszystkim twórcom reklam, reklamodawcom, agencjom reklamowym i właścicielom mediów oraz dostawcom usług medialnych sprawdzić zgodność przekazu reklamowego z Kodeksem Etyki Reklamy jeszcze na etapie projektowania, przed ich emisją.

„Szczególnie w sytuacjach, kiedy przekaz reklamowy dotyka kwestii wrażliwych, kontrowersyjnych lub może w niezawiniony sposób prowadzić do narażenia na negatywne reakcje czy problemy reputacyjne reklamowaną markę czy firmę, Copy Advice jest rekomendowaną usługą dostępną dla członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, jak i dla wszystkich uczestników rynku reklamowego w Polsce” - mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Celem Copy Advice jest wsparcie reklamodawców, promujących i nadawców w identyfikowaniu potencjalnych problemów etycznych, zanim zainwestują czas i zasoby na realizację pomysłów reklamowych. Rada Reklamy oferuje także wsparcie w znalezieniu rozwiązań, które pozwolą zmniejszać ryzyko zaskarżenia reklamy przez konsumentów lub firmy. W tym celu powstała komisja Copy Advice, w której skład wchodzą profesjonaliści branży reklamowej i którzy będą gwarantem rzetelnej analizy i oceny projektów reklam.

Rada Reklamy jako pierwsza organizacja w Polsce opracowała i wprowadziła na rynek usługę Copy Advice korzystając z profesjonalnych wzorców europejskich, w tym doradztwa The European Advertising Standards Alliance EASA, którego jest aktywnym członkiem.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama