Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Samochód w zoo

 

Każda marka stara się zaznaczyć swój charakter, znaleźć nawiązanie, które ją określi. Jaguar to wieloznaczna nazwa. Odnosi się zarówno do samochodu jak i dzikiego zwierzęcia. Okazuje się, że ten zwierzęcy i dziki charakter samochodu można wykorzystać w ciekawej odsłonie kampanii reklamowej. W gdańskim ogrodzie zoologicznym pojawił się bowiem nowy mieszkaniec. O dziwo, ma on koła zamiast łap. Jest to Jaguar E-Pace oklejony za pomocą specjalnie przygotowanej folii wrappingowej, przypominającej umaszczenie swojego dzikiego imiennika. Nietypowa akcja została zaplanowana w ramach projektu JaguArt British Automotive Gdańsk. Zwraca on uwagę na to, że jaguar zagrożony jest wyginięciem. Oklejony w cętki Jaguar E-Pace został umieszczony w przeszklonym kontenerze w gdańskim ZOO wraz z charakterystyczną tabliczką gatunkową, którą znaleźć można też przed klatkami pozostałych mieszkańców ogrodu zoologicznego. Warto zaznaczyć, że mimo iż w gdańskim zoo zamieszkuje ponad tysiąc zwierząt będących przedstawicielami dwustu gatunków z całego świata, to nigdy nie można było tam znaleźć jaguara. Liczebność tego dzikiego kota nieustannie się zmniejsza. W związku z tym zwrócenie uwagi na problemy z populacją jaguara jest dobrym krokiem ze strony marki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama