Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej). Ograniczenia spowodowane zaistniałą sytuacją zmieniają nawyki konsumentów, z których zysk i rozwój możliwy jest tylko dla branży e-commerce. Menadżerowie z firm reklamowych nie mają już złudzeń, że mniejsza konsumpcja odbije się na rynku marketingowym. Spowolnienie gospodarcze oznacza spowolnienie popytu na szereg dóbr, co zmusza międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności, w pierwszej kolejności na polu inwestycji marketingowych, jak reklama. Pod koniec grudnia wzrost wydatków reklamowych wynosił około 4,5 procent, epidemia doprowadzi do zdecydowanego obniżenia wyniku, który podyktowany będzie rozwojem sytuacji, zarówno tej epidemiologicznej, jak i mentalnej, rozgrywanej w głowach konsumentów.

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej). Ograniczenia spowodowane zaistniałą sytuacją zmieniają nawyki konsumentów, z których zysk i rozwój możliwy jest tylko dla branży e-commerce. Menadżerowie z firm reklamowych nie mają już złudzeń, że mniejsza konsumpcja odbije się na rynku marketingowym. Spowolnienie gospodarcze oznacza spowolnienie popytu na szereg dóbr, co zmusza międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności, w pierwszej kolejności na polu inwestycji marketingowych, jak reklama. Pod koniec grudnia wzrost wydatków reklamowych wynosił około 4,5 procent, epidemia doprowadzi do zdecydowanego obniżenia wyniku, który podyktowany będzie rozwojem sytuacji, zarówno tej epidemiologicznej, jak i mentalnej, rozgrywanej w głowach konsumentów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama