Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

O parkach kieszonkowych

Startuje projekt PPG Colorful Communities, w ramach którego pracownicy firmy PPG, wspólnie z organizacjami pozarządowymi oraz lokalną społecznością, nadają barwy miastom, w których działa firma. W tegorocznej edycji programu we Wrocławiu stworzony zostanie jeden z pierwszych parków kieszonkowych. Park kieszonkowy to niewielka (do pięciu tysięcy metrów kwadratowych) zielona przestrzeń usytuowana w mieście, często między budynkami mieszkalnymi. Kieszonki mają umożliwiać mieszkańcom rekreację i wypoczynek wśród przyrody. To miejsce, gdzie można odpocząć od miasta, odbyć krótki spacer lub posiedzieć na ławce w towarzystwie sąsiadów. Pełnią funkcję integracyjną, a dodatkowo podnoszą estetykę przestrzeni. Parki kieszonkowe zaczęły powstawać w latach sześćdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, a za pierwszy tego typu projekt uważa się Paley Park w Nowym Jorku. We Wrocławiu „kieszonki” zaczęły pojawiać się w ubiegłym roku.

Pomysł stworzenia parku kieszonkowego na Oporowie powstał z inicjatywy Sebastiana Lorenca, wiceprezydenta Wrocławia. Do współpracy przy projekcie parku kieszonkowego nieprzypadkowo zaproszono Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Oporów, osiedle willowe Wrocławia, aktualnie jest jednym z bardziej kameralnych i spokojnych miejsc w mieście, z którego korzysta nie tylko społeczność lokalna, ale przez wzgląd na atrakcyjną lokalizację, również mieszkańcy innych dzielnic. Co więcej, tworzy go niesamowita społeczność ludzi zaangażowanych w jej dalszą transformację. Prace przy tworzeniu parku kieszonkowego na Oporowie podzielono na kilka etapów. Pierwszy polegał na przeprowadzeniu wizji lokalnej miejsca z uwzględnieniem możliwości aranżacyjnych przestrzeni oraz konsultacji z mieszkańcami. Kolejny etap, który zaczął się w sierpniu, dotyczył już tworzenia samego parku – uporządkowania przestrzeni, wytyczenia alejek, zasadzenia roślin, zapewnienia odpowiedniej ilości ławek, czy koszy na odpady. Ta najbardziej wymagająca część prac odbywa się przy udziale wolontariuszy PPG i mieszkańców osiedla. Ostatnim etapem będzie oddanie parku do użytku lokalnej społeczności oraz objęcie nadzoru nad jego funkcjonowaniem przez Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Wszystkim zaangażowanym partnerom zależy na tym, żeby wrósł on w krajobraz osiedla i miał pozytywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz życie jego mieszkańców. Dla PPG, światowego lidera produkcji farb, lakierów i materiałów specjalnych, z pierwszym miejscem w rankingu firm branży chemicznej magazynu Fortune, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu stanowią jeden z priorytetów. Firma angażuje się w projekty na rzecz społeczności lokalnych w miejscowościach, w których znajdują się biura i fabryki firmy, wprowadzając w życie swoje hasło: „Chronimy i upiększamy świat”. To doskonały sposób na promocję i poprawienie wizerunku miast.  Globalny program PPG Colorful Communities jest organizowany od 2015 roku. Inspiracją do jego stworzenia była siła oddziaływania kolorów. Mogą one zmienić sposób, w jaki ludzie odbierają swoje otoczenie oraz wpływają na ich samopoczucie. Dlatego ideą przedsięwzięcia jest tworzenie na całym świecie wyjątkowych, kolorowych miejsc przy wykorzystaniu produktów PPG. W ramach akcji PPG Colorful Communities do 2019 roku zrealizowano już dwieście trzydzieści pięć projektów w trzydziestu sześciu krajach na całym świecie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama