Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

O parkach kieszonkowych

Startuje projekt PPG Colorful Communities, w ramach którego pracownicy firmy PPG, wspólnie z organizacjami pozarządowymi oraz lokalną społecznością, nadają barwy miastom, w których działa firma. W tegorocznej edycji programu we Wrocławiu stworzony zostanie jeden z pierwszych parków kieszonkowych. Park kieszonkowy to niewielka (do pięciu tysięcy metrów kwadratowych) zielona przestrzeń usytuowana w mieście, często między budynkami mieszkalnymi. Kieszonki mają umożliwiać mieszkańcom rekreację i wypoczynek wśród przyrody. To miejsce, gdzie można odpocząć od miasta, odbyć krótki spacer lub posiedzieć na ławce w towarzystwie sąsiadów. Pełnią funkcję integracyjną, a dodatkowo podnoszą estetykę przestrzeni. Parki kieszonkowe zaczęły powstawać w latach sześćdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, a za pierwszy tego typu projekt uważa się Paley Park w Nowym Jorku. We Wrocławiu „kieszonki” zaczęły pojawiać się w ubiegłym roku.

Pomysł stworzenia parku kieszonkowego na Oporowie powstał z inicjatywy Sebastiana Lorenca, wiceprezydenta Wrocławia. Do współpracy przy projekcie parku kieszonkowego nieprzypadkowo zaproszono Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Oporów, osiedle willowe Wrocławia, aktualnie jest jednym z bardziej kameralnych i spokojnych miejsc w mieście, z którego korzysta nie tylko społeczność lokalna, ale przez wzgląd na atrakcyjną lokalizację, również mieszkańcy innych dzielnic. Co więcej, tworzy go niesamowita społeczność ludzi zaangażowanych w jej dalszą transformację. Prace przy tworzeniu parku kieszonkowego na Oporowie podzielono na kilka etapów. Pierwszy polegał na przeprowadzeniu wizji lokalnej miejsca z uwzględnieniem możliwości aranżacyjnych przestrzeni oraz konsultacji z mieszkańcami. Kolejny etap, który zaczął się w sierpniu, dotyczył już tworzenia samego parku – uporządkowania przestrzeni, wytyczenia alejek, zasadzenia roślin, zapewnienia odpowiedniej ilości ławek, czy koszy na odpady. Ta najbardziej wymagająca część prac odbywa się przy udziale wolontariuszy PPG i mieszkańców osiedla. Ostatnim etapem będzie oddanie parku do użytku lokalnej społeczności oraz objęcie nadzoru nad jego funkcjonowaniem przez Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Wszystkim zaangażowanym partnerom zależy na tym, żeby wrósł on w krajobraz osiedla i miał pozytywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz życie jego mieszkańców. Dla PPG, światowego lidera produkcji farb, lakierów i materiałów specjalnych, z pierwszym miejscem w rankingu firm branży chemicznej magazynu Fortune, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu stanowią jeden z priorytetów. Firma angażuje się w projekty na rzecz społeczności lokalnych w miejscowościach, w których znajdują się biura i fabryki firmy, wprowadzając w życie swoje hasło: „Chronimy i upiększamy świat”. To doskonały sposób na promocję i poprawienie wizerunku miast.  Globalny program PPG Colorful Communities jest organizowany od 2015 roku. Inspiracją do jego stworzenia była siła oddziaływania kolorów. Mogą one zmienić sposób, w jaki ludzie odbierają swoje otoczenie oraz wpływają na ich samopoczucie. Dlatego ideą przedsięwzięcia jest tworzenie na całym świecie wyjątkowych, kolorowych miejsc przy wykorzystaniu produktów PPG. W ramach akcji PPG Colorful Communities do 2019 roku zrealizowano już dwieście trzydzieści pięć projektów w trzydziestu sześciu krajach na całym świecie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama