Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

O parkach kieszonkowych

Startuje projekt PPG Colorful Communities, w ramach którego pracownicy firmy PPG, wspólnie z organizacjami pozarządowymi oraz lokalną społecznością, nadają barwy miastom, w których działa firma. W tegorocznej edycji programu we Wrocławiu stworzony zostanie jeden z pierwszych parków kieszonkowych. Park kieszonkowy to niewielka (do pięciu tysięcy metrów kwadratowych) zielona przestrzeń usytuowana w mieście, często między budynkami mieszkalnymi. Kieszonki mają umożliwiać mieszkańcom rekreację i wypoczynek wśród przyrody. To miejsce, gdzie można odpocząć od miasta, odbyć krótki spacer lub posiedzieć na ławce w towarzystwie sąsiadów. Pełnią funkcję integracyjną, a dodatkowo podnoszą estetykę przestrzeni. Parki kieszonkowe zaczęły powstawać w latach sześćdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, a za pierwszy tego typu projekt uważa się Paley Park w Nowym Jorku. We Wrocławiu „kieszonki” zaczęły pojawiać się w ubiegłym roku.

Pomysł stworzenia parku kieszonkowego na Oporowie powstał z inicjatywy Sebastiana Lorenca, wiceprezydenta Wrocławia. Do współpracy przy projekcie parku kieszonkowego nieprzypadkowo zaproszono Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Oporów, osiedle willowe Wrocławia, aktualnie jest jednym z bardziej kameralnych i spokojnych miejsc w mieście, z którego korzysta nie tylko społeczność lokalna, ale przez wzgląd na atrakcyjną lokalizację, również mieszkańcy innych dzielnic. Co więcej, tworzy go niesamowita społeczność ludzi zaangażowanych w jej dalszą transformację. Prace przy tworzeniu parku kieszonkowego na Oporowie podzielono na kilka etapów. Pierwszy polegał na przeprowadzeniu wizji lokalnej miejsca z uwzględnieniem możliwości aranżacyjnych przestrzeni oraz konsultacji z mieszkańcami. Kolejny etap, który zaczął się w sierpniu, dotyczył już tworzenia samego parku – uporządkowania przestrzeni, wytyczenia alejek, zasadzenia roślin, zapewnienia odpowiedniej ilości ławek, czy koszy na odpady. Ta najbardziej wymagająca część prac odbywa się przy udziale wolontariuszy PPG i mieszkańców osiedla. Ostatnim etapem będzie oddanie parku do użytku lokalnej społeczności oraz objęcie nadzoru nad jego funkcjonowaniem przez Towarzystwo Przyjaciół Oporowa. Wszystkim zaangażowanym partnerom zależy na tym, żeby wrósł on w krajobraz osiedla i miał pozytywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz życie jego mieszkańców. Dla PPG, światowego lidera produkcji farb, lakierów i materiałów specjalnych, z pierwszym miejscem w rankingu firm branży chemicznej magazynu Fortune, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu stanowią jeden z priorytetów. Firma angażuje się w projekty na rzecz społeczności lokalnych w miejscowościach, w których znajdują się biura i fabryki firmy, wprowadzając w życie swoje hasło: „Chronimy i upiększamy świat”. To doskonały sposób na promocję i poprawienie wizerunku miast.  Globalny program PPG Colorful Communities jest organizowany od 2015 roku. Inspiracją do jego stworzenia była siła oddziaływania kolorów. Mogą one zmienić sposób, w jaki ludzie odbierają swoje otoczenie oraz wpływają na ich samopoczucie. Dlatego ideą przedsięwzięcia jest tworzenie na całym świecie wyjątkowych, kolorowych miejsc przy wykorzystaniu produktów PPG. W ramach akcji PPG Colorful Communities do 2019 roku zrealizowano już dwieście trzydzieści pięć projektów w trzydziestu sześciu krajach na całym świecie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama