Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Mural źródłem inspiracji

 

Społeczeństwo coraz bardziej ceni sobie sztukę i niestandardowe reklamy, dlatego też murale przeżywają swój rozkwit. Coraz częściej pojawiają się w różnorodnych miastach Polski, zarówno tych małych, jak i większych. W Warszawie przy ul. Chmielnej i Jaworzyńskiej można zobaczyć dwa nowe murale. Promują one nowy model butów o nazwie  Ozweego marki Adidas. Malowanie jednego z nich stało się okazją do stworzenia wyjątkowej animacji. Od dawna wiadomo, że murale są atrakcją nie tylko w miejscu powstania – wykorzystuje się je w mediach cyfrowych i społecznościowych. Zazwyczaj w social mediach pojawiają się różnorodne fotografie muralu. Adidas postawił jednak na stworzenie dodatkowej animacji w trakcie malowania. Nie jest to zwykły film pokazujący pracę artystów, ale specjalna kreacja przeznaczona do prezentacji w kanałach cyfrowych marki. Poszczególne klatki, które tworzą animowany mural, uzyskuje się przez przemalowywanie fragmentów malowidła – lub całego dzieła. W efekcie powstał bardzo ciekawy obrazek gif, który zdaje się pokazywać wybuch pod butem. W sierpniu tego roku Adidas wprowadził do swojej oferty buty do biegania Ozweego, wzorowane na modelu popularnym w latach dziewięćdziesiątych. Firma nawiązuje w ten sposób do nostalgii za minioną epoką, która cechuje obecnych trzydziestolatków. Oprócz samej reklamy marka stworzyła animację, która podkreśla wyjątkowość premiery tego modelu obuwia. Za mural odpowiada Good Looking Studio.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama