Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wartość dodana

Data publikacji: kwiecień 2014

W ciągu ostatnich pięciu lat konsumenci radykalnie zmienili swoje preferencje i zwyczaje. W głównej mierze odpowiada za to rewolucja cyfrowa w handlu, która wymusza na marketerach wypracowanie coraz efektywniejszych narzędzi i rozwiązań komunikacji wielokanałowej.

 

Panele LED Philips luminous textile można zastosować na ścianach lub na suficie, gdzie stwarzają nieograniczone możliwości oddziaływania kolorem, ruchem, teksturą i nasyceniem.

Z badań wynika, że prawie 50 proc. klientów na świecie, będąc na zakupach, wykorzystuje smartfony, tablety i cyfrowe nośniki komunikacji wizualnej do uzyskania informacji na temat lokalizacji najbliższego sklepu czy punktu usługowego, ale również do wyszukania konkretnych produktów. „Ten trend z pewnością będzie się pogłębiał” – mówi Mariusz Chludziński z Philips Signage Solutions. „Interakcja na bazie rozwiązań wielodotykowych jest coraz częściej wykorzystywana w handlu i biznesie, ale też w edukacji. Widzimy to po wzroście sprzedaży produktów z tego segmentu. Ekrany dotykowe angażują użytkownika w proces komunikacji, zapewniają nie tylko optymalną efektywność, ale też większą elastyczność przekazu”.

 

Content is King

Jednocześnie stale rośnie zainteresowanie dynamicznym contentem prezentowanym za pośrednictwem Digital Signage. Nośniki zlokalizowane na lotniskach, w restauracjach czy w centrach sportowych lub handlowych nie tylko są źródłem informacji komercyjnej, lecz także – pracując non-stop – dostarczają wielu wiadomości istotnych dla użytkownika. To wyzwanie dla producentów. „Naszą odpowiedzią jest innowacyjna seria Philips Q-Line Smart Collection, pozwalająca na zbudowanie prostego i taniego systemu z wykorzystaniem funkcji Smart CMS, Smart Connect, Smart Player czy Smart Control. Percepcja dużego formatu znacznie się zmieniła w ostatnich latach, a ekran 55-calowy często nie wydaje się już »duży« i nie zaskakuje. Dzięki serii monitorów bezszwowych Philips XL-line jesteśmy w stanie zbudować nośnik o prawie dowolnym formacie i rozmiarze” – podsumowuje Mariusz Chludziński.

W komunikacji wizualnej ostatnich lat coraz więcej do powiedzenia mają także stale udoskonalane bezokularowe wyświetlacze 3D. Zastosowane w miejscach użyteczności publicznej, takich jak muzea, a także salony firmowe czy punkty sprzedaży, dają unikalne możliwości wizualizacji, które powodują zaciekawienie klientów. „Dzieje się tak, ponieważ postrzegamy świat przestrzennie, a informacja trójwymiarowa w naturalny sposób efektywniej zwraca naszą uwagę niż przekaz dwuwymiarowy” – zaznacza Mariusz Chludziński. „Zdajemy sobie z tego sprawę, stąd też autostereoskopowe wyświetlacze 3D Philips pracują w rozdzielczości 4K w oparciu o technologię soczewkową, która umożliwia bezokularowy odbiór obrazu przez wielu użytkowników i to przy kącie widzenia aż 150 stopni. Dodatkowo zintegrowany procesor renderujący zapewnia pełną kontrolę nad wrażeniem głębi, co procentuje niesamowitym efektem w końcowym odbiorze”.

 

Autostereoskopowe wyświetlacze 3D Philips pracują w rozdzielczości 4K, w oparciu o technologię soczewkową, która umożliwia bezokularowy odbiór obrazu.

Magia światła

Jednakże obecnie wielokanałowa komunikacja wizualna w handlu czy przestrzeni publicznej nie opiera się tylko na cyfrowym przekazie informacji. Ogromne znaczenie mają również: wystrój, charakter wnętrza i rodzaj oświetlenia, które determinują całościowe wrażenie na temat danej przestrzeni. Szczególną rolę ma do spełnienia światło, które może wydobyć piękno danego pomieszczenia lub wręcz przeciwnie – źle zaprojektowane może popsuć cały jego efekt. „Wspólnie z kolegami z Philips Lighting mam przyjemność współpracować z architektami wnętrz projektującymi dla sieci handlowych, biur czy hoteli. Proponujemy innowacyjne rozwiązania multimedialne i profesjonalnie zaprojektowane inteligentne oświetlenie LED, które może być jednocześnie tłem i akcentem” – wskazuje Mariusz Chludziński. „Najlepszym tego przykładem są świetlne panele LED Philips luminous textile w standardowych i niestandardowych rozmiarach, które można zastosować na ścianach lub suficie. Dzięki nim mamy nieograniczone możliwości oddziaływania kolorem, ruchem, teksturą i nasyceniem, a opatentowana technologia napięcia tkaniny na aluminiowej ramie nie tylko zapewnia optymalny efekt wizualny, ale też tłumi hałas. Panele Philips luminous textile dają niezwykłe możliwości kreacji nastroju i charakteru wnętrza. Prezentując treści wideo za pomocą oprogramowania Content Manager lub aplikacji DiscoverMe LTP (iOS, Android), możemy stworzyć klimat wnętrza odpowiedni dla danej chwili, pory dnia czy aktualnego wydarzenia. Możliwości zastosowań paneli Philips w sklepach, biurach, recepcjach, restauracjach, hotelach i salach konferencyjnych ogranicza wyłącznie nasza wyobraźnia” – podsumowuje Mariusz Chludziński.

Złota reguła mówi, że w obecnych czasach wszystko jest komunikacją. Jeżeli trudno nam opanować wszystkie aspekty wizualnego procesu wymiany informacji, warto skupić się na najważniejszych, aby cele podrzędne nie przysłoniły nam tych priorytetowych. Istotne jest to tym bardziej, że współcześnie nowe technologie przekładają się na większą konkurencję między firmami, z których część już jest ofiarami „cyfrowego wykluczenia”. I choć od czasów rewolucji przemysłowej wiadomo, że technologia przynosi jednym większe korzyści niż drugim, warto przypomnieć sobie tę sprawdzoną historycznie maksymę, aby nie paść jej ofiarą.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama