Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Media i Komunikacja

Kampania społeczna: Zostań w domu!

Od czasu ogłoszenia stanu epidemiologicznego, polskie ulice świecą pustkami. Jest to nie tylko wynik odgórnych restrykcji ustanowionych przez rząd, który pozwala na wyjście z domu jedynie dla uzupełnienia pustki w lodówce czy wyprowadzenia psa, ale również zamknięcia wszelkich miejsc spotkań towarzyskich i odwołania imprez odbywających się na przestrzeni co najmniej najbliższych dwóch miesięcy.

więcej »

Chaos reklamowy

Ostatnio temat ustawy krajobrazowej powrócił na „salony”. Powodem ku temu fakt, iż pięć lat temu na polskich ulicach zaczęły obowiązywać przepisy ustawy krajobrazowej, mającej na celu opanowanie chaosu reklamowego.

więcej »

Sopot usuwa banery wielkoformatowe

Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. W efekcie tych działań udało się usunąć z obszaru Al. Niepodległości ok. 50 reklam, w tym ponad 14 bannerów wielkoformatowych, zlokalizowanych głównie na elewacjach budynków. Według władz miejskich, Sopot  to pierwsze miasto w Polsce, na terenie którego nie ma już żadnego wielkoformatowego banneru na zabytkowej kamienicy.

więcej »

KFC w „Smart box”

KFC właśnie wprowadziło do oferty nową pozycję „Smart box”, promowaną kampanią OOH przez Americana Group. Wprowadzając nową propozycji, KFC postanowiło utrzymać charakterystyczną grafikę i identyfikację.

więcej »

To nie jest zgoda

We Francji rozpoczęła się kampania społeczna „Ceci n’est pas un consentement” (fr. „To nie jest zgoda”). Odpowiadająca za nią organizacja pozarządowa Handsaway zwraca uwagę, że jakikolwiek strój kobiety nie oznacza wyrażenia zgody na niestosowne komentarze i molestowanie seksualne.

więcej »

Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku

Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową 2019 roku przedstawili tytułowych 30 finalistów, których prace będzie można oglądać od 27 marca 2020 roku na wystawie w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu.

więcej »

Miejsce kobiet jest w kuchni

Plakat „Miejsce kobiet jest w kuchni” to część kampanii marki Porta „Otwórz się na siebie”. Twarzami akcji są aktorka Magdalena Różczka, dziennikarka Gabi Drzewiecka i Lara Geissler. Kampanię na początku lutego zainicjowały plakaty krążące na mobilnych nośnikach zewnętrznych w wybranych polskich miastach (Warszawa, Kraków, Trójmiasto).

więcej »

Kampania „Odpowiedzialny seks”

Wytwórnia Pernod Ricard nawiązała współpracę z RAINN, największą w USA organizacją zajmującą się zwalczaniem przemocy seksualnej, aby stworzyć kampanię „#SexResponsibly”, która ruszyła w te Walentynki.

więcej »

W nowej odsłonie

Agencja VMLY&R wystartowała z kampanią promującą nowy wariant piwa Desperados Whisky Sour, który wprowadza klubowy klimat na imprezy w polskim domach. Agencja ta odpowiada za przygotowanie strategii oraz opracowanie idei kreatywnej towarzyszącej wprowadzeniu na rynek nowego smaku warzonej i dystrybuowanej przez Grupę Żywiec marki Desperados.

więcej »

Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów

Z okazji premiery filmu „Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie”, Electronic Arts, wydawca gry „Star Wars Jedi: Upadły Zakon”, przygotował niezwykłą niespodziankę. Przed premierowymi seansami w kinach Cinema City, wybrani widzowie miał okazję zagrać w grę „Star Wars Jedi: Upadły Zakon” na dużym ekranie.

więcej »

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama