Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Media i Komunikacja

Zwierzęta przeciw śmieciom

Coraz więcej organizacji zwraca się ku kampaniom przeciwko zanieczyszczaniu środowiska. Województwo małopolskie zainaugurowało kampanię zatytułowaną „Nie zaśmiecaj naszego domu”. Jej celem jest ochrona obszarów zielonych przed niszczeniem i zaśmiecaniem

więcej »

Kolory Red Bulla

Wiele firm dba o swój wizerunek i stara się uczynić go unikatowym, jedynym w swoim rodzaju. Dziś marka to nie tylko smak, logo czy efekt używania, ale także połączenia konkretnych barw, które widziane są na opakowaniach, w reklamach i na nośnikach komunikacji wizualnej.

więcej »

Etykiety dla ekologii

Firmy i marki starają się coraz skuteczniej angażować w równe działania związane ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska. Żubr to dobrze znana marka piwa. Niedawno wystartowała z wyjątkową kampanią, której celem jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Postanowiono wykorzystać fakt, że piwo nosi nazwę po jednym z zagrożonych gatunków, którego populację udało się w Polsce odbudować.

więcej »

Coca-Cola i recyklomaty

W związku z zanieczyszczeniem środowiska coraz więcej firm promuje się poprzez zachowania związana z ochroną planety i recyklingiem. Korzysta z tego wiele wielkich koncernów, które zauważają, że ich klienci przykładają coraz większą wagę do wartości związanych z ekologią.

więcej »

ASP i Ströer

Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz firma Ströer rozpoczęły współpracę w ramach której na wszystkich stacjach drugiej linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad czterdziestu absolwentów tej uczelni. Wystawa jest podsumowaniem dziesięciu lat projektu „Coming Out”, który co roku prezentuje najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii.

więcej »

Rowerem po billboardach

Kiedyś Tour de Pologne było niewątpliwym wydarzeniem na skalę ogólnopolską i zmagania biorących w nim udział zawodników oglądali wszyscy, nie tylko miłośnicy kolarstwa. Dziś, zawody te muszą konkurować z innymi, często popularniejszymi imprezami sportowymi, które nie posiadają jednak aż tak bogatej historii.

więcej »

Za pan brat z technologią

Do tego, że kampanie reklamowe, również te dotyczące celów społecznych coraz częściej wykorzystują nowoczesne technologie, już się przyzwyczailiśmy. Okazuje się jednak, że technologiczne rozwiązania z powodzeniem mogą być także stosowane podczas kampanii protestacyjnych.

więcej »

Kampania „Opowieści podręcznej”

„Żyj jak chcesz, bo ja już nie mogę” – właśnie takie hasło pojawiło się na billboardach i plakatach, które w całej Polsce promują trzeci sezon serialu „Opowieść podręcznej” emitowanego przez HBO.

więcej »

Koniec z marnowaniem jedzenia

Ekologia staje się tematem coraz popularniejszym. Zmagając się z trzydziestostopniowymi upałami jesteśmy w stanie wiele zrobić by zapobiec ekologicznej katastrofie. Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele czynników ma wpływ na problemy ze środowiskiem.

więcej »

The DisCO2unt Billboard

Bukareszt należy do jednych z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. Prawdopodobnie konkurować mogą z nim, co najwyżej, Kraków czy Warszawa w środku zimy. Właśnie tam Renault postanowiło w nietypowy sposób zachęcać do zakupu bezemisyjnego samochodu.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama