Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Media i Komunikacja

Innowacje w komunikacji wizualnej

Panasonic wprowadził do sprzedaży ulepszony system komunikacji wizualnej KX-VC HD z nowym oprogramowaniem w wersji 6.0. Ustanawiając tym samym nowy punkt odniesienia w technologii wideokonferencji, zaktualizowane oprogramowanie zawiera nową funkcję - tryb hybrydowy sieci Web - który umożliwia użytkownikom łączenie HDVC i konferencji internetowych na komputerze.

więcej »

Alexa z nową funkcją

Amazon dodał do urządzenia Echo Show wyposażonego w kamerę innowacyjną funkcję, która umożliwia wizualną identyfikację towarów. Użytkownicy mogą zapytać swoje urządzenie: „Alexa, co mam w ręce?” a ono opisze dokładnie trzymany przedmiot. Amazon zaprojektował tę funkcję - trafnie nazwaną Show and Tell - by pomóc użytkownikom niewidomym i słabowidzącym w identyfikowaniu zakupów.

więcej »

Galeria na ulicy

W Toruniu i Warszawie powstały instalacje w ramach Galerii Rusz, która jest najdłużej na świecie działającą galerią bilbordowi (od 20 lat). Galeria Rusz to autorski projekt artystycznego duetu w składzie Joanna Górska (artysta) i Rafał Góralski (artysta i socjolog).

więcej »

Wspólne badania

Clear Channel Poland rozpoczyna współpracę z Instytutem Badań Outdooru na zasadach komercyjnych. Oznacza to, że oferta reklamowa CCP będzie dostępna poprzez platformę IDS udostępnioną poprzez IBO, co gwarantować ma autoryzację i aktualizację danych firmy w oparciu Outdoor Track.

więcej »

Komunikacja polityczna

Kultura wizualna towarzyszy nam od zarania dziejów. Tak jak i polityka. Jak wiemy, obrazy mają moc wzbudzania silnych emocji - strachu, niechęci, miłości, nienawiści i wszystkiego pomiędzy. Dlatego też podjęcie nad mocą obrazów i wizualnej komunikacji politycznej badania sugerują, że może ona mieć niezwykle duże znaczenie dla demokracji pluralistycznej.

więcej »

O parkach kieszonkowych

Startuje projekt PPG Colorful Communities, w ramach którego pracownicy firmy PPG, wspólnie z organizacjami pozarządowymi oraz lokalną społecznością, nadają barwy miastom, w których działa firma. W tegorocznej edycji programu we Wrocławiu stworzony zostanie jeden z pierwszych parków kieszonkowych. Park kieszonkowy to niewielka (do pięciu tysięcy metrów kwadratowych) zielona przestrzeń usytuowana w mieście, często między budynkami mieszkalnymi.

więcej »

Billboardy i reportaże

Zmiany klimatyczne z pozoru nie są jeszcze tak odczuwalne w Polsce. Jest to jednak tylko pozór. Na Helu, co dwa lata trzeba dosypywać piasku, wysychają rzeki, zagrożone są torfowiska. Letnie temperatury także nas nie rozpieszczają. O tym mówi Filip Springer na łamach magazynu Pismo.

więcej »

Opakowaniowa kampania

Trudno zwrócić dziś uwagę konsumentów na konkretne produkty czy zjawiska. Kampanie reklamowe stają się coraz bardziej wymyślne, a duża część z nich zaczyna wykorzystywać opakowanie, zauważając jego wyjątkową rolę.

więcej »

Mural źródłem inspiracji

Społeczeństwo coraz bardziej ceni sobie sztukę i niestandardowe reklamy, dlatego też murale przeżywają swój rozkwit. Coraz częściej pojawiają się w różnorodnych miastach Polski, zarówno tych małych, jak i większych. W Warszawie przy ul. Chmielnej i Jaworzyńskiej można zobaczyć dwa nowe murale.

więcej »

Tunelowa reklama

Reklama potrafi być niezwykle spektakularna, jednak aby skutecznie zwrócić uwagę odbiorców potrzebne są coraz ciekawsze pomysły. Szczególnie w kwestii reklamy outdoorowej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama