Alternatywa dla nietrzeźwych. Stop pijanym kierowcom

© Société de lassurance automobile du Québec

Z roku na rok rośnie liczba wypadków samochodowych spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu. Dane są alarmujące dlatego podejmowanych jest coraz więcej inicjatyw, które mają na celu przeciwdziałać temu zjawisku. Przykładem może być kampania agencji ubezpieczeniowej Société de lassurance automobile du Québec z Kanady.

Agencja zaprojektowała podkładkę pod kufel, w której umieszczony został chip z darmowym biletem na komunikację publiczną. Gadżet ma za zadanie ułatwić klientom barów bezpieczny powrót do domu. Podstawki zostały rozesłane do barów i restauracji w Quebecu. Akcję uzupełnia cyfrowa kampania OOH, która informuje i zachęca do rozważnych zachowań po wypiciu alkoholu, takich jak na przykład zatrzymanie się na noc u znajomego lub wezwanie taksówki. Podobną inicjatywę, mającą na celu ograniczenie tragicznych wypadków samochodowych podjęły Włochy. Chcąc ograniczyć liczbę pijanych kierowców, wprowadzono usługi darmowych taksówek dla nietrzeźwych mieszkańców.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama