Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Alternatywa dla nietrzeźwych. Stop pijanym kierowcom

© Société de lassurance automobile du Québec

Z roku na rok rośnie liczba wypadków samochodowych spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu. Dane są alarmujące dlatego podejmowanych jest coraz więcej inicjatyw, które mają na celu przeciwdziałać temu zjawisku. Przykładem może być kampania agencji ubezpieczeniowej Société de lassurance automobile du Québec z Kanady.

Agencja zaprojektowała podkładkę pod kufel, w której umieszczony został chip z darmowym biletem na komunikację publiczną. Gadżet ma za zadanie ułatwić klientom barów bezpieczny powrót do domu. Podstawki zostały rozesłane do barów i restauracji w Quebecu. Akcję uzupełnia cyfrowa kampania OOH, która informuje i zachęca do rozważnych zachowań po wypiciu alkoholu, takich jak na przykład zatrzymanie się na noc u znajomego lub wezwanie taksówki. Podobną inicjatywę, mającą na celu ograniczenie tragicznych wypadków samochodowych podjęły Włochy. Chcąc ograniczyć liczbę pijanych kierowców, wprowadzono usługi darmowych taksówek dla nietrzeźwych mieszkańców.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama