Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Dwie strony medalu

© Photogenica

Genewa została pierwszym miastem w Szwajcarii, które wprowadzi zakaz umieszczania reklam i plakatów w przestrzeni miejskiej. Wyjątek będą stanowiły reklamy promujące wydarzenia kulturalne. Jak podkreśla Emmanuel Deonna, członek inicjatywy obywatelskiej Zero Pub, reklamy te zniekształcają krajobraz miasta oraz „sprzedają marzenia, które dla wielu są nieosiągalne”. Zakaz ma zostać wprowadzony od 2025 roku. Przestrzenie, na których wcześniej eksponowane były reklamy, mają zostać przekazane mieszkańcom, którzy zdecydują, jak powinny być spożytkowane. Zmiana budzi jednak nie małe kontrowersje - reklamy w przestrzeni publicznej stanowią bowiem ponad 4 milionów franków wpływów miejskiego budżetu. Obecnie Genewa mierzy się z potężnym deficytem w budżecie, a wprowadzone zmiany mogą tą sytuację dodatkowo utrudnić. Przeciwni tej zmianie obawiają się także, w miejscu dotychczas umieszczanych reklam pojawi się graffiti, które nie wpłynie pozytywnie na krajobraz miasta.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama