Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Do gadżetów i nie tylko

 

Producent japońskich ploterów Mutoh zaprezentował dwa modele drukarek do zadruku bezpośredniego na przedmiotach (ang. DTO – Direct-To-Object), które w Polsce często określane są mianem drukarek UV do gadżetów i obejmują wydruki artykułów promocyjnych, fotograficznych, dekoracji, nagród czy oznakowania informacyjnego. Są to drukarki 6-kolorowe, które oprócz standardowych kolorów CMYK dają także możliwość druku kolorem białym i lakierem. Obsługują one atramenty Mutoh US-11 dla przedmiotów twardych i elastycznych, które posiadają certyfikat GreenGuard Gold i spełniają normę EN 71-3 do zadruku zabawek. Model XpertJet 461 UF charakteryzuje się obszarem zadruku 483 X 329mm (format A3+) w obiektach o grubości od 7 do 15cm. Drugi model Xpert Jet 461 umożliwia zadruk powierzchni wielkości 483 x 594mm, przy maksymalnej grubości 15cm. Dodatkowo można go też wyposażyć w moduł obrotowy, który umożliwia nadruk na obiektach o kształcie cylindrycznym o długości do 36cm i średnicy 3-12cm. Nowością w przedstawionych modelach jest technologia Local Dimming Control. Plotery zostały wposażone w segmentową lampę Led-UV o szerokości 2 cali, posiadającą 6 sekcji z których każdą można indywidualnie sterować. Pozwala to na wytwarzanie wielu efektów lakierniczych, takich jak połysk, półmat czy mat wybiórczy w czasie jednego przelotu. Umożliwia także zastosowanie efektu warstwy 3D, która może imitować różne struktury podłoża, np. drewno.W zakresie ekologicznym i ekonomicznym, energooszczędne lampy LED-UV pozwalają na druk bez emitowania lotnych związków organicznych, ozonu i zanieczyszeń powietrza. Atrament nie wydziela szkodliwych oparów, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu, dzięki czemu urządzenie nie wymaga filtra powietrza.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama