Komentarz miesiąca

  • Tęczowo!
  • Jak to jest, że w roku 2015 w Warszawie z Placu Zbawiciela na stałe zniknęła „Tęcza” Julity Wójcik, a inne jej wcielenie możemy napotkać w Lubece w miejskim autobusie? Instalacja polskiej artystki i performerki stała najpierw w Brukseli przed Budynkiem Parlamentu Europejskiego (2011-2012), by potem znaleźć doskonałą lokalizację w stolicy Polski (2012-2015).

    więcej »
  • Narcyz w interaktywnym lustrze przyszłości
  • W „Metamorfozach” Owidiusz opisuje dzieje Narcyza, wyjątkowej urody młodzieńca, który – odrzuciwszy miłość nimfy Echo – zostaje skazany przez boginię zemsty Nemezis na zakochanie się we własnym wizerunku, odbitym w powierzchni wody. Jakże często sami wchodzimy w rolę i sytuację Narcyza, wpatrując się w nasze odbicia w licznych lustrach umieszczonych w przymierzalniach, centrach handlowych, smartfonie nastawionym na opcję robienia selfie, naszym domowym zaciszu…

    więcej »
  • Zwrot afektywny
  • Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

    więcej »
  • Z zaskoczenia!
  • Gdy wracamy do pracy po wakacyjnych wojażach, automatycznie nie musi odżywać w nas rutyna dnia codziennego. Także i my w każdym wydaniu VISUAL COMMUNICATION staramy się o świeżość spojrzenia i zaskoczenie Was, Drodzy Czytelnicy, nowym podejściem do komunikacji wizualnej.

    więcej »
  • 2017: kolejne nowe otwarcie
  • Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

    więcej »
  • Nowe technologie a muzea (wyobraźni)
  • Pamięć jest zjawiskiem absolutnie ulotnym, a obrazy, które zapamiętujemy, stopniowo zacierają się w naszych wspomnieniach, mieszając się z wyobraźnią. Przeszłość – zarówno ta związana z naszym indywidualnym życiem, jak i ta poznawana na lekcjach historii i podczas wizyt w muzeach – jawi się nam najczęściej jako odległa i niedostępna...

    więcej »
  • Cyborg w erze szaleństwa technologii
  • Druk 3D jest w dzisiejszych czasach na ustach wszystkich. Dzieje się tak jednak nie tylko ze względu na jego innowacyjny i użytkowy charakter, lecz również na wymiar futurystyczny związany z medycyną. Czy możliwa będzie biodrukarnia? Czy stanie się ona nadzieją dla tych, którzy stracili organy?

    więcej »
  • Stop wojnie obrazów!
  • Już XIX wiek został opisany przez historyka Jeana-Louisa Comolli jako czas szaleństwa widzialności. Pojawiły się wówczas fotografia, film, promienie rentgenowskie oraz wiele innych – zapomnianych już dziś – technologii wizualnych. Co możemy zatem powiedzieć o czasach obecnych...

    więcej »
  • Inteligentne miasta i społeczna wrażliwość
  • W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION interesuje nas m.in. fenomen tzw. inteligentnego miasta. Wiąże się on z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu zwiększenia efektywności infrastruktury miejskiej i podnoszenia świadomości mieszkańców.

    więcej »
  • Zmysł barwy: postrzegaj kolorowo!
  • W kontekście szarości przedwiośnia proponujemy Wam, Drodzy Czytelnicy, numer VISUAL COMMUNICATION, poświęcony m.in. zmysłowi wzroku i zarządzaniu kolorem.Barwa jest zawsze zależna od kontekstu, a jej odbiór i znaczenia tkwią również w historycznych uwarunkowaniach.

    więcej »
  • Komentarz miesiąca

    Małe kroczki dla wspólnego dobra

    Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

    Reklama