Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

09-11.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

2017: kolejne nowe otwarcie

Data publikacji: grudzień 2016

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy. W niniejszym numerze skupiamy się na digital signage, a szczególną uwagę poświęcamy ścianom wideo (video wall). Ze względu na swój modułowy charakter mają one potencjał indywidualizacji – każdy użytkownik może zaaranżować własną kompozycję ściany wideo w zależności od własnych potrzeb i efektu, jaki pragnie uzyskać. Ponieważ Święta Bożego Narodzenia wciąż unoszą się w powietrzu, piszemy także o wystroju świątecznych witryn, reklamach z motywami świątecznymi oraz o trendach w dekoracji choinek. Odwiedzamy również poznański Blow Up Hall, w którym sztuka z kolekcji Grażyny Kulczyk wniknęła w przestrzeń hotelu, świetnie się z nią integrując. Ponadto pośród naszych newsów znajdziecie świeże informacje o innowacjach, wyróżniających się wydarzeniach oraz najbardziej poruszających kampaniach społecznych i reklamowych.

Żyjemy w niespokojnych czasach. Przyrost i tempo postępu technologicznego wydają się gigantyczne i nieograniczone. Ludzki umysł i wyobraźnia sięgają coraz dalej. Jak stwierdza jednak Noam Chomsky: „Nie można żywić nadziei, że potrafimy stwierdzać, czy określony opis danych jest poprawny w jakimkolwiek absolutnym sensie, lecz tylko że jest bardziej poprawny niż pewien alternatywny opis tych samych zjawisk”. Narzędzia komunikacji wizualnej i nowe technologie służą nam do konstruowania owych opisów zjawisk – dzięki rozwojowi digital signage możemy kreować coraz bardziej rozbudowane narracje.

Codziennie mass media dostarczają nam także obrazy fotograficzne i filmowe ukazujące cierpienie dzieci, uchodźców, wojny, biedę, klęski żywiołowe… Nowe technologie pomagają w transmisji tych obrazów, dzięki którym doznajemy – jak celnie nazwała to zjawisko jedna z najsłynniejszych teoretyczek fotografii, Susan Sontag – negatywnej epifanii.

W imieniu redakcji VISUAL COMMUNICATION życzę Wam, Drodzy Czytelnicy, by w Nowym Roku w strumieniu komunikacji wizualnej pojawiało się znacznie więcej pozytywnych przekazów! Numerologia mówi, że rok 2017 to rok jedynki, a od niej wszystko się zaczyna!

Szczęśliwego Nowego Roku i pozytywnych epifanii!!!


dr hab. Marta Smolińska

prof. UAP

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama