Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

BMW OFFICE

Data publikacji: Kwiecień 2012

Jednym z najpopularniejszych zastosowań systemów Digital Signage jest multimedialna informacja w salonach samochodowych. Klienci salonów oczekują, że w związku z planowaną niemałą inwestycją w nowe auto, procesowi wyboru pojazdu będzie towarzyszyć nie tylko fachowe doradztwo pracowników salonu, ale także nowoczesne środki informacji, nierzadko umożliwiające interakcję. Trwający od kilku lat trend zwykle rozpoczyna się w siedzibie producenta aut, po czym stopniowo eksportowany jest do dealerów na całym świecie. Tak właśnie się stało przypadku salonów BMW, które skorzystały z rozwiązań stosowanych już w Niemczech, ale dostosowanych do polskich wymagań.

 

LOKALIZACJA: Salony w Warszawie, Jankach i Katowicach

 

ZLECENIODAWCA: Bawaria Motors

 

WYKONAWCA: SQM

 

IDEA: W związku z rozproszoną strukturą salonów i dynamicznym rozwojem oferty, niezbędne stało się wdrożenie systemu Digital Signage, który w scentralizowany sposób pozwoli zarządzać treściami multimedialnymi na nośnikach we wszystkich salonach. Jednocześnie system powinien być dostosowany do wymagań poszczególnych placówek, prezentując m.in. lokalnie wyświetlane oferty samochodów używanych.

 

REALIZACJA: Ze względu na szerokie funkcjonalności związane z zarządzaniem treścią na ekranach, do wdrożenia została wybrana austriacka platforma Grassfish. System w pełni skalowalny został w pierwszym etapie wdrożony przez SQM we wszystkich trzech salonach Bawaria Motors na monitorach profesjonalnych marki NEC i komputerach wysokiej wydajności. Część instalacji została wykonana na specjalnie zaprojektowanych dla salonów mocowaniach zapewniających najwyższą estetykę. System Grassfish pracuje dla marki BMW także w innych krajach europejskich, w tym w Niemczech, gdzie został wdrożony zarówno w salonach samochodowych, jak i w biurach firmy, wspierając nie tylko sprzedaż samochodów, ale także komunikację korporacyjną. W niemieckim BMW Grassfish obsługuje m.in. ekrany 3D, ekrany dotykowe, ściany video, a także małe ekrany zlokalizowane przy ekspozycji samochodów. Podobnie, jak w przypadku polskiej realizacji, zarządzanie treścią odbywa się zarówno z poziomu centrali BMW, jak i poszczególnych salonów. Bawaria Motors szczególnie szeroko korzysta z możliwości systemu Grassfish związanych z wyświetlaniem różnorodnych formatów multimedialnych. Podstawowym składnikiem pętli emisyjnej są oferty samochodów nowych i używanych. Komunikaty powstają przy użyciu narzędzia Grassfish Composer (Kreator), pozwalającego na szybkie i łatwe tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści dla ekranów. System został tak zaprojektowany, żeby poszczególne oferty mogły być aktualizowane i wprowadzane przez pracowników lokalnych salonów. Część sprzedażowa programu uzupełniona została o filmy wizerunkowe, ciekawostki z historii marki BMW. Dodatkowo, we współpracy z czołowymi dostawcami treści informacyjnych, powstają aktualizowane codziennie serwisy informacyjne – newsy z kraju i ze świata, pogoda i aktualne kursy walut. Serwisy wyświetlane są na planszach flashowych zaprojektowanych przez SQM.

 

EFEKT: System Digital Signage stał się jednym z elementów nowoczesnego salonu motoryzacyjnego klasy Premium. Jest wszechstronnym narzędziem wsparcia sprzedaży i jednocześnie buduje przyjazny klimat w salonie. Staje się nieocenionym pomocnikiem Doradców Klienta, pomagając wprowadzić gościa salonu w świat międzynarodowej marki. Jak podkreśla Ewa Łukasz-Załęcka, odpowiedzialna za marketing Bawaria Motors, dzięki przyciągającej wzrok, multimedialnej formie treści wyświetlane na ekranie przyciągają uwagę klientów i powodują wzrost zapytań o prezentowane produkty i usługi. Bawaria Motors, wdrażając jako pierwsza system w swoich salonach wyznacza trendy dla nowoczesnych działań marketingowych BMW w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama