Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

BMW OFFICE

Data publikacji: Kwiecień 2012

Jednym z najpopularniejszych zastosowań systemów Digital Signage jest multimedialna informacja w salonach samochodowych. Klienci salonów oczekują, że w związku z planowaną niemałą inwestycją w nowe auto, procesowi wyboru pojazdu będzie towarzyszyć nie tylko fachowe doradztwo pracowników salonu, ale także nowoczesne środki informacji, nierzadko umożliwiające interakcję. Trwający od kilku lat trend zwykle rozpoczyna się w siedzibie producenta aut, po czym stopniowo eksportowany jest do dealerów na całym świecie. Tak właśnie się stało przypadku salonów BMW, które skorzystały z rozwiązań stosowanych już w Niemczech, ale dostosowanych do polskich wymagań.

 

LOKALIZACJA: Salony w Warszawie, Jankach i Katowicach

 

ZLECENIODAWCA: Bawaria Motors

 

WYKONAWCA: SQM

 

IDEA: W związku z rozproszoną strukturą salonów i dynamicznym rozwojem oferty, niezbędne stało się wdrożenie systemu Digital Signage, który w scentralizowany sposób pozwoli zarządzać treściami multimedialnymi na nośnikach we wszystkich salonach. Jednocześnie system powinien być dostosowany do wymagań poszczególnych placówek, prezentując m.in. lokalnie wyświetlane oferty samochodów używanych.

 

REALIZACJA: Ze względu na szerokie funkcjonalności związane z zarządzaniem treścią na ekranach, do wdrożenia została wybrana austriacka platforma Grassfish. System w pełni skalowalny został w pierwszym etapie wdrożony przez SQM we wszystkich trzech salonach Bawaria Motors na monitorach profesjonalnych marki NEC i komputerach wysokiej wydajności. Część instalacji została wykonana na specjalnie zaprojektowanych dla salonów mocowaniach zapewniających najwyższą estetykę. System Grassfish pracuje dla marki BMW także w innych krajach europejskich, w tym w Niemczech, gdzie został wdrożony zarówno w salonach samochodowych, jak i w biurach firmy, wspierając nie tylko sprzedaż samochodów, ale także komunikację korporacyjną. W niemieckim BMW Grassfish obsługuje m.in. ekrany 3D, ekrany dotykowe, ściany video, a także małe ekrany zlokalizowane przy ekspozycji samochodów. Podobnie, jak w przypadku polskiej realizacji, zarządzanie treścią odbywa się zarówno z poziomu centrali BMW, jak i poszczególnych salonów. Bawaria Motors szczególnie szeroko korzysta z możliwości systemu Grassfish związanych z wyświetlaniem różnorodnych formatów multimedialnych. Podstawowym składnikiem pętli emisyjnej są oferty samochodów nowych i używanych. Komunikaty powstają przy użyciu narzędzia Grassfish Composer (Kreator), pozwalającego na szybkie i łatwe tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści dla ekranów. System został tak zaprojektowany, żeby poszczególne oferty mogły być aktualizowane i wprowadzane przez pracowników lokalnych salonów. Część sprzedażowa programu uzupełniona została o filmy wizerunkowe, ciekawostki z historii marki BMW. Dodatkowo, we współpracy z czołowymi dostawcami treści informacyjnych, powstają aktualizowane codziennie serwisy informacyjne – newsy z kraju i ze świata, pogoda i aktualne kursy walut. Serwisy wyświetlane są na planszach flashowych zaprojektowanych przez SQM.

 

EFEKT: System Digital Signage stał się jednym z elementów nowoczesnego salonu motoryzacyjnego klasy Premium. Jest wszechstronnym narzędziem wsparcia sprzedaży i jednocześnie buduje przyjazny klimat w salonie. Staje się nieocenionym pomocnikiem Doradców Klienta, pomagając wprowadzić gościa salonu w świat międzynarodowej marki. Jak podkreśla Ewa Łukasz-Załęcka, odpowiedzialna za marketing Bawaria Motors, dzięki przyciągającej wzrok, multimedialnej formie treści wyświetlane na ekranie przyciągają uwagę klientów i powodują wzrost zapytań o prezentowane produkty i usługi. Bawaria Motors, wdrażając jako pierwsza system w swoich salonach wyznacza trendy dla nowoczesnych działań marketingowych BMW w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama