17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ku elektrycznej przyszłości
- Oczyszczone miasto
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Odrodzenie
Autor: Łukasz Mikołajczak
Digital signage jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku viscom w zakresie software jak i hardware. Wykorzystanie najnowszych osiągnięć technologicznych oraz umiejętne łączenie kanałów komunikacji generuje duży potencjał tego medium.
Digital signage (DS) w Polsce to medium wciąż młode, lecz już przeszło kilka faz rozwoju. Pierwsza to moment zachłyśnięcia się nową technologią i pionierskich instalacji. Druga, kryzysowa odczuwalna była zwłaszcza w roku ubiegłym, gdy rynek negatywnie zweryfikował wiele projektów. Trzecia ma miejsce obecnie i jest to zdaniem ekspertów faza dynamicznego rozwoju. Zdaniem Mariusza Orzechowskiego, Dyrektora NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce, budującym jest fakt, że inwestorzy, wykonawcy i właściciele sieci mają już sporą wiedzę o Digital Signage. „Instalacje DS są teraz o wiele lepiej planowane, przemyślane, pilotażowane, a także realizowane na profesjonalnych nośnikach” – zauważa Orzechowski. Zauważalnym jest również przyrost nośników i sieci, lecz nie firm je stawiających. „Digital Signage kosztuje, a co za tym idzie błędy, które za tym stoją też – ryzykantów jest coraz mniej, co dla rynku jest dobre. Zbytnie rozdrobnienie i przypadkowi ludzie w branży nigdy nie pomagają” – dodaje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy IMS S.A.
![]() |
© NEC |
Tak dobra passa Digital Signage wynika z kilku czynników. Pierwszy to brak na chwilę obecną lepszej alternatywy dla kanału komunikacji w miejscu sprzedaży. Drugi to możliwości DS, które są dostrzegane przez marketerów. Oczywistym jest, że proces edukacji na rynku będzie trwał jeszcze długo, ale widać już pierwsze efekty. Potencjał DS, zarówno w aspekcie kreatywnym, jak i produkcyjnym jest duży i wciąż nie w pełni wykorzystywany. To dobrze rokuje na przyszłość. Trzeci to ilość inwestycji związanych z E uro 2012, która wygenerowała znaczący ruch w branży. Oddawane z pompą terminale lotnicze, dworce czy obiekty sportowe, to miejsca, gdzie nowe instalacje się pojawiły, często w ostatniej chwili, ale jednak są! Digital signage stał się medium, z którym mamy kontakt w coraz większej liczbie różnych destylacji. Często odbiorcy nie mają nawet świadomości z nośnikiem o jakiej charakterystyce przyszło im obcować, ale to kwestia czasu.
Taka sytuacja sprawia, że można się pokusić o próby definiowania i segmentacji rynku. W opinii Marcina Boruty, Prezesa Screen Network S.A możemy wyróżnić co najmniej kilka jego obszarów. „To w pierwszej kolejności digital out-of-home, czyli nośniki reklamowe obecne w wielu miejscach – zarówno w aspekcie indoor, jak i outdoor. Dalej projekty Digital Signage, czyli dedykowane rozwiązania pod potrzeby konkretnych klientów. Tutaj mam na myśli projekty komercyjne, ale również projekty, gdzie w oparciu o tego typu systemy realizowane są tylko cele informacyjne. Trzecią grupę tworzą niestandardowe projekty digital out-of-home, głównie mobilne i interaktywne (kinect), infokioski, touchscreeny czy budowane z wykorzystaniem Augmented Reality lub QR Code. Należy również pamiętać o Content Digital, a więc produkcji treści na tego typu nośniki, gdzie bardzo ważna jest kwestia lokalizacji i specyfiki miejsca” – kończy Boruta.
Technologia i content
Różnorodność kanałów komunikacji w digital signage niewątpliwie ma znaczenie. Najpopularniejszym nośnikiem jest obecnie 42-calowy monitor wielkoformatowy LCD, ale cyfrowy przekaz może być emitowany nawet na kilku-calowych ramkach cyfrowych,
![]() |
Opis osoby |
poprzez wielkoformatowe monitory, zarówno w konfiguracjach pojedynczych, jak i instalacjach typu back-to-back, aż po wielomonitorowe ściany video. „Wybór i rozmiar nośnika zależy od specyfiki miejsca, w którym będzie emitowany przekaz DS oraz od odległości z jakiej patrzy na nośnik odbiorca. Jednak monitory to nie jedyna opcja. Kolejnym medium DS są projektory i oferują one podstawową zaletę w porównaniu z monitorami LCD - ogromny rozmiar obrazu i możliwość zagospodarowania na reklamę czy informację niestandardowej powierzchni” – stwierdza Mariusz Orzechowski. Jednak współczesnemu, mobilnemu klientowi przestał już wystarczać standard obejmujący monitor, dostęp do Internetu i nowoczesnych technologii w domu. On chce móc się tym cieszyć wszędzie, gdzie przebywa, a to jest przecież pole działania DS. Stąd też firmy coraz częściej zaczynają korzystać z nowinek technologicznych.
Monitory dotykowe pozwalające na interakcję z klientem są coraz częściej spotykane w obiektach handlowych. Powoli do instalacji wewnętrznych wkraczają również ekrany LED, których jakość odbioru i łatwość instalacji daje możliwość instalowania dużych powierzchni emisji Video. „Do tej pory stosowane były tzw. videowalle, których cena i jakość dawały wiele do życzenia. A przed nami 3D, które nieśmiało pojawia się w nowych lokalizacjach. Jak tylko możliwość odbioru 3D bez konieczności noszenia specjalnych okularów osiągnie dobrą jakość i akceptowalną cenę na pewno zaistnieje w branży” – wyrokuje Wojciech Grendziński z IMS. Warte uwagi są również dwa nowe rozwiązania technologiczne, z którymi wiążą się rynki zbytu do tej pory nieosiągalne dla klasycznych ekranów LCD. Zdaniem Adama Parzonki Country Manager Hyundai IT Europe pierwszy z nich to wyświetlacze transparentne, które znajdą bardzo szerokie zastosowanie w reklamie produktowej w punktach sprzedaży. „Zupełnie przeźroczyste panele LCD wykonane z akrylu wykorzystujące światło otoczenia jako podświetlenie obrazu stwarzają nowe możliwości dla projektantów np. POS’ów. Natomiast druga ciekawa grupa produktowa to wyświetlacze LCD z bezpośrednim podświetleniem LED ( D-LED ) specjalnie przygotowane do pracy w zewnętrznych witrynach sklepowych. Wysokotemperaturowe matryce LCD, zawansowane systemy wentylacji oraz jasność na poziomie 2500 -3000cd umożliwia instalowanie ich w miejscach bezpośrednio nasłonecznionych bez obawy o utratę jakości wyświetlanego obrazu. Dzięki nim reklamodawcy mogą przyciągnąć uwagę przechodniów i efektywniej wykorzystać duże powierzchnie szklanych witryn sklepowych” – dowodzi Parzonka. Tak więc interakcja z klientem i integracja systemów, to kierunki rozwoju współczesnego DS, także w kontekście mobilnym. „To że dzisiaj integrujemy wszelkie funkcjonalności DS na urządzeniach mobilnych jak tablety czy smartfony jest wyrazem trendów, jakie w tym zakresie się pojawiają. Najlepszym przykładem niech będzie najnowszy nasz system Magic Info Premium, który jest instalowany także na Androidzie, a niebawem pojawi się wersja pod inne systemy” - informuje Dobromir Maconko z Samsung Electronics Polska.
Nie można jednak zapomnieć, że potencjał nowoczesnych kanałów DS musi być ściśle związany z kontentem. Wyraźnie zaznacza to Dawid Laskowski, Sales & Marketing Manager Poland & Baltics Panasonic System Communications Company Europe. „Spektrum sprzętu używanego obecnie w systemach DS jest naprawdę spore. Nowoczesne projektory wykorzystywane do wyświetlania kontentu na rozmaitych podłożach, zaawansowane systemy audio, nowoczesne minikamery z technologią mierzenia odległości i rozpoznawania ruchu, ekrany dotykowe, aplikacje pozwalające na nawiązanie kontaktu w „chmurze” czy nawet systemy do rozpylania zapachów. Ciągły wzrost wymagań dotyczących kontentu i pogłębiania interakcji z odbiorcą nadaje tempa pracom nad coraz bardziej zaawansowanymi technologiami także po stronie hardwareowej” – tłumaczy Laskowski.
Miejsce w szeregu
Z pewnością digital signage w Polsce będzie się rozwijał szybko. Jednak na chwilę obecną konfrontacja z mediami tradycyjnymi wypada miażdżąco dla DS. „Dziś segment DS stanowi około 1 – 1,5% wartości całego rynku reklamowego w Polsce i takie też ma znaczenie dla domów mediowych oraz reklamodawców” – mówi Karol Juszczyk z Advision. pl. „Duża część nośników na rynku jest nieskatalogowana i nawet gdyby była, stworzenie z nich spójnej oferty byłoby bardzo trudne, o czym przekonało się już kilku brokerów.” Idąc tym tropem można stwierdzić, że w kategorii przychodów, to nadal ubogi krewny telewizji. Daleko też mu do Internetu, radia czy prasy. „Ale jeżeli spojrzymy na Digital Signage przez pryzmat corocznego wzrostu i potencjału, to jedynie Internet może się z nim równać” – wskazuje optymistycznie Wojciech Grendziński. Dodatkowo coraz częściej budżety są przesuwane z mediów ATL, w te segmenty, które dają największe zwroty. „Kilkanaście lat temu nikt nie myślał o wydawaniu ponad połowy budżetu marketingowego na reklamę w Internecie. Obecnie wyprzedza ona telewizję, a bannery na portalach społecznościowych osiągają zawrotne ceny. Digital Signage również na tym korzysta, bo na polskim rynku jest to narzędzie innowacyjne i potrafi pozytywnie zaskoczyć konsumenta” – diagnozuje Karol Ruciński, Sales and Marketing Support Manager Call2Action. Stąd też patrząc perspektywicznie można pokusić się o stwierdzenie, że pozycja DS względem innych mediów jest bardzo komfortowa. „O ile w pewnym sensie możemy mówić o stagnacji w internecie czy innych mediach elektronicznych i wręcz o odwrocie w mediach tradycyjnych jak np. prasa, o tyle segment DS ma ogromny potencjał. Ciągle zmieniające się technologie, zarówno w zakresie software jak i hardware dają ogromne możliwości programistom w tworzeniu aplikacji. Trend coraz większej interakcji z Odbiorcą wymusza z kolei na dostawcach sprzętu opracowywanie coraz bardziej zaawansowanych i innowacyjnych produktów. To swoiste perpetum mobile daje systemom DS wielką przewagę już teraz i wręcz nieobliczlną w przyszłości nad pozostałymi mediami” – konstatuje finalnie Dawid Laskowski z Panasonic System Communications Company Europe.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.