Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Prostota technologii

Data publikacji: marzec 2015

Materiały POS posiadają magnetyczną moc przyciągania, donosi POPAI czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingu Handlowego. Skoro są tak skutecznymi nośnikami komunikatów dla klientów, dlaczego ich nie ulepszać? Instalowanie nośników Digital Signage i innych elektronicznych komponentów to jeden z wyraźnych trendów dotyczących displayów.

 

Od dłuższego czasu można zaobserwować trendy, które przekształcają tradycyjne materiały wspierające sprzedaż w interaktywne stanowiska, przy których klient nie tylko może podziwiać produkt. Obecnie coraz częściej może go dotknąć, spróbować, powąchać, sprawdzić jego zastosowanie, czasem nawet w coś zagrać, wziąć udział w konkursie. Konsument otrzymuje również całą gamę informacji na temat innych produktów tej marki. W tym celu często wykorzystywane są urządzenia elektroniczne, takie jak tablety czy ekrany dotykowe. Klient dostaje w ten sposób „na tacy” wszelkie potrzebne do zakupu informacje. Łatwiej wtedy podjąć na miejscu decyzję, czy kupno danego towaru się opłaca, czy też nie. Tradycyjne kartonowe displaye ewoluują w stronę zdigitalizowanych ekspozytorów, angażujących konsumenta, wchodzących z nim w interakcje. W 2015 roku czekają nas w tej branży nowości i innowacyjne trendy. A zapowiada się ciekawie.

 

Wszystko w jednym

Materiały wspierające sprzedaż, aby przyciągnąć klienta, muszą iść z duchem czasu, a więc rozwijać się razem z technologią. Coraz częściej to smartfon wykorzystywany jest jako środek komunikacji z potencjalnym konsumentem. Telefon komórkowy już dawno przestał być urządzeniem służącym tylko i wyłącznie do dzwonienia czy wysyłania SMS-ów. Obecnie to połączenie telefonu, komputera, aparatu fotograficznego, karty płatniczej i wielu innych przedmiotów codziennego użytku. Dlatego też rynek w coraz większym stopniu skłania się ku komunikacji z klientem przy pomocy smartfona. Powstają technologie, dzięki którym, gdy tylko dana osoba znajdzie się odpowiednim miejscu, będzie mogła otrzymywać informacje o ofercie sklepu, obok którego właśnie przechodzi. Być może już niedługo takie komunikaty będą przekazywać konsumentom nie tylko całe sklepy, ale pojedyncze POS-y, zapraszając tym samym do odwiedzenia konkretnego stoiska np. w hipermarkecie. Jak widać materiały wspierające sprzedaż coraz bardziej ewoluują w stronę rzeczywistości wirtualnej.

 

Funkcjonalna prostota

W żadnym wypadku nie można jednak zapominać o tym, że tradycyjne displaye, potykacze, wobblery i wszelkie inne materiały POS, nie wzbogacone o elektroniczne gadżety, dalej funkcjonują w zdecydowanej większości sklepów. Ich podstawową funkcją jest przede wszystkim prezentacja towaru w jak najlepszy sposób. Tym samym display ma raczej pełnić rolę tła. Dlatego też powinien być prosty, ale przy tym funkcjonalny i uniwersalny. W bieżącym roku trendem mają być ekspozytory modułowe, które w nieskomplikowany sposób można zamienić w POS dla innego produktu, a nawet innej marki. Pomocne są w tym wymienne górne części displaya. Co więcej, ekspozytory modułowe są wygodniejsze, jeśli chodzi o transport czy przechowywanie. Fakt, że POS-y powinny przede wszystkim eksponować produkt, nie oznacza oczywiście, że nie mogą być one wzbogacone na przykład o ekrany dotykowe czy oświetlenie LED-owe. Wszystko w granicach rozsądku.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama