Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Najważniejsza scena reklamowa świata

Nowojorskie Times Square z pewnością można nazwać najważniejszą sceną reklamową świata. Przynajmniej w kontekście OOH i DOOH. Właśnie tam firma Samsung zainstalowała ogromne wyświetlacze Led. Znalazły się one na budynku One Times Square i zajmują powierzchnię tysiąca osiemdziesięciu jeden metrów kwadratowych. Tym samym tworzą one jedną z najdroższych i największych instalacji tego typu na świecie. Na co dzień służą one do wyświetlania dowolnych treści reklamowych oraz transmisji na żywo. Budowa tak wielkiej konstrukcji trwała aż trzy miesiące. Działają one zarówno w dzień, jak i w nocy prezentując różnorodne reklamowe treści. Zaprojektowaniem, dostawą, produkcją i instalacją wyświetlaczy zajęła się firma Prismview, spółka zależna Samsung Electronics America. Do budowy ścian Led wykorzystane zostały ekrany Samsung LED serii XPS o wzmocnionej konstrukcji. Warto zaznaczyć, że nowojorski Times Square jest symbolicznym centrum kultury amerykańskiej, a budynek na którym znajduje się ekran Samsung jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalną budowlą w tym miejscu.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama