Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

 

Po raz pierwszy po lockdownie oraz po dłuższej przerwie można się ponownie spotkać przy stoiskach targowych, by podjąć dyskusję o roli reklamy w świecie po pandemii i zapoznać się z nowościami. To już wszak świat nieco inny – poznaliśmy nowe formy komunikacji, inne kanały informacyjne stały się bardziej popularne niż przedtem, a pieniądz zaczął krążyć odmiennymi drogami niż wcześniej. Targi „Warsaw Rema Extra” będą doskonałą okazją do zdobycia wiedzy branżowej, ponieważ przygotowano cykl wykładów prowadzonych przez ekspertów, a wszystko pod hasłem RemaCongress. Wykłady są poświęcone kwestiom sprzedaży, promocji, druku, jak również upominkom reklamowym. Targi są podzielone na trzy sektory: „Gifts and Textile”, „Sign and Visual” oraz „Tech and Print”. Sławomir Giefing, prezes Targów „Warsaw Rema Extra” w jednym z wywiadów podkreśla: „Widzimy, że rynek się zmienił przez fakt rocznej izolacji. Niektóre firmy zawiesiły działalność lub się przebranżowiły w oczekiwaniu na lepsze czasy. Dlatego targi powinny być impulsem do zmian i pobudzenia rynku. Wierzymy jednak, że wszyscy powoli odnajdujemy się w nowej rzeczywistości, która wymusza na nas zmiany w podejściu, sprzedaży czy szukaniu rozwiązań.” Te słowa są celną diagnozą obecnej sytuacji, stąd rola Targów „Warsaw Rema Extra” wydaje się tym ważniejsza niż wcześniej. Będą one papierkiem lakmusowym dla branży, która właśnie się przeobraża i ożywia po pandemicznym uśpieniu. Pojawiają się nowi aktorzy, a targi są doskonałą sceną, by wzajemnie się inspirować. Prezes Sławomir Giefing podkreśla również kwestię bezpieczeństwa w warunkach COVID-19, inspirując również do aktywności online: „zachęcamy do skorzystania z narzędzia RemaOnline, które w jednym miejscu zbiera dane wszystkich wystawców”. Mimo że być może impreza będzie mniejsza niż jej poprzednie edycje, jej rola w postpandemicznej rzeczywistości wydaje się kluczowa i odświeżająca. To czas pytań o to, czego reklama i komunikacja wizualna nauczyły się w czasach izolacji oraz jak te nowe umiejętności wyzyskać teraz, gdy nadeszła „odwilż”. Proszę zatem udać się na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, koniecznie z niniejszym numerem VISUAL COMMUNICATION!
Marta Smolińska

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama