Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Wyspy Wyspiańskiego

 

Biblioteka Kraków podjęła się organizacji wydarzenia z pogranicza kultury i mody. Mowa o pokazie mody „Wyspy Wyspiańskiego”, który ma nawiązywać do poezji Stanisława Wyspiańskiego, polskiego poety, dramaturga, malarza, grafika, który sam działał na styku literatury i sztuk wizualnych. Za projekty prezentowane na pokazie będzie odpowiadać młoda, acz utytułowana już projektantka Ewelina Kowal. W trakcie imprezy będzie można bliżej przyjrzeć się dwunastu projektom ubiorów, odwołującym się zarówno do symbolicznych postaci znanych z dramatów Wyspiańskiego jak i motywów pojawiających się w jego malarstwie i nawiązujących do krakowskiego kolorytu lokalnego. Tłem pokazu będzie prezentacja multimedialna, a także interpretacje poezji poety, podkreślone podkładem muzycznym. „Wyspy Wyspiańskiego” będzie można obejrzeć 7 października 2017 roku w krakowskim „Klubie pod Jaszczurami”.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama