Historia zdigitalizowana

Data publikacji: grudzień 2016

Muzeum II wojny światowej w Nowym Orleanie oferuje zwiedzającym nietypową atrakcję – dołączone do biletów wstępu cyfrowe nieśmiertelniki w postaci plastikowych kart wyposażonych w etykietę RFID. Wejście do muzeum prowadzi przez pulmanowski wagon, w którym goście muzeum mogą poczuć się niczym młodzi rekruci i upamiętnić swoją obecność, przykładając kartę do czytnika oraz podając swoje nazwisko i adres e-mail. Ich nieśmiertelnik przypisany zostanie do nazwiska i profilu autentycznych uczestników wojny – od pilotów, przez piechurów po marynarzy.

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama