Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Shapeshifter

Data publikacji: grudzień 2016

Tegoroczny zdobywca brązowej nagrody Clio, reklama stacji paliw Shell, została zasłużenie odznaczona za efekty wizualne. Minutowy spot reklamowy przypomina scenę pościgu rodem z „Terminatora” lub „Transformersów” – i wywołuje podobny dreszczyk emocji. Eleganckie BMW umyka górską drogą przed ścigającym go, zmieniającym kształty robotem złożonym ze złomu. W ostatniej chwili chroni się przed kolejnym atakiem pod dach stacji benzynowej, gdzie nie sięgają już monstrualne macki. W ten efektowny sposób przedstawione zostały dodatkowe korzyści płynące z tankowania paliwa na stacjach Shell – ochrona przed korozją i zatorami.

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama