Kalendarium

13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa

15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart

15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart

6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

Virtual Tour po uniwersytecie

W zamierzchłych czasach przed epoką cyfrową, jedyną metodą aby zapoznać się z uczelnią na której zamierzaliśmy studiować było wybranie się na tzw. drzwi otwarte, lub po prostu odwiedzenie jej, wiążące się niekiedy z podróżą do innego miasta. Dzisiaj wystarczy po prostu włączyć komputer i otworzyć internetową przeglądarkę. Texas A&M University, jedna z flagowych uczelni w stanie Texas i siódmy co wielkości uniwersytet w Stanach Zjednoczonych, w którym rocznie pobiera nauki ponad 50 tysięcy studentów, uruchomił niedawno, specjalny „virtual tour” czyli aplikację służącą do zwiedzenia uczelni z dowolnego miejsca na Ziemi, bez wychodzenia z domu. Stworzony dzięki współpracy z amerykańską agencją Concept 3D program o nazwie Xplorer Virtual Tour jest systemem wirtualnej rzeczywistości VR zapewniającym użytkownikom możliwość realistycznego zapoznania się z warunkami oferowanymi przez kampus, działający jako samodzielny program, lub jako nakładka do interaktywnej mapy Campus Bird Map. Przeglądający mają możliwość poruszania się po lokacjach dostępnych w pełnych 360° korzystając z minimapy pozwalającej na swobodne przeskakiwanie poza lokacjami, lub też skorzystania z „virtual reality mode” w przypadku posiadania sprzętu do VR. Ostatnia, zapewniająca zdecydowanie najbogatsze wizualnie wrażenia oferuje dostęp do wszystkich lokacji kampusu przedstawionych w pełnym 3D, łącznie z informacjami wyświetlanymi lub dostępnymi w formie audio podczas zwiedzania oraz podwójnym menu służącym do nawigacji, przybliżania oraz zmiany ustawień. Concept 3D to jedna z najbardziej znaczących amerykańskich agencji zajmująca się innowacyjnymi rozwiązaniami z segmentu wirtualnych map, geolokalizacji, modelingu 3D oraz oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Na długiej liście jej klientów znajdują się nowoczesne uczelnie, ośrodki kulturalne, centra kongresowe, placówki medyczne, wydawcy, agencje nieruchomości oraz ekonomiczne i wiele innych.

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama