Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Wspomnijmy Land Rovera

Land Rover, jeden z czołowych producentów samochodów terenowych, ogłosił informację o zakończeniu produkcji  kultowej serii Defender, powodując szok i niedowierzanie wśród fanów tego modelu, powszechnie uważanego za jeden z najpopularniejszych i najbardziej niezawodnych w historii brytyjskiej marki. Dwie pochodzące z Południowej Afryki agencje reklamowe, Y&R South Africa oraz Cape Town postanowiły złożyć hołd legendarnemu pojazdowi, który przez lata dzielnie radził sobie na trudnych terenach ich ojczyzny. Aby pożegnać Defendera z należnymi mu honorami, zaproponowano jego fanom, by swoimi wspomnieniami podzielili się ze wszystkimi. Zebrane przez agencje historie wraz z filmami i fotografiami, opatrzone hasztagiem #celebratedefender, zostały opublikowane na dedykowanej stronie internetowej oraz w najbardziej popularnych mediach społecznościowych. Najlepsze i najciekawsze z nich pojawiły się na ponad 80 billboardach rozmieszczonych na terenie całego kraju. Twórcy nawet w najśmielszych wyobrażeniach nie spodziewali się gigantycznego odzewu kampanii. Przez niecały rok jej trwania, obejrzało ja ponad 580 milionów osób.

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama