Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Postęp i nieustanne przyspieszenie technologiczne

Czy jeszcze nadążamy za technologicznymi nowościami, chociażby z dziedziny druku wielkoformatowego czy digital signage? Prawie w każdym numerze VISUAL COMMUNICATION relacjonujemy dla Was, Drodzy Czytelnicy,  kolejną rewolucję w tych sferach. Inaczej nie będzie i tym razem. Mam nadzieję, że nadążacie za postępem i za naszymi relacjami, nie dostając przy tym zadyszki! Piszemy zatem o automatyzacji i optymalizacji procesów produkcji w relacji do druku wielkoformatowego oraz analizujemy sytuację digital signage w relacji do pokolenia wychowanego w erze cyfrowej, zastanawiając się nad „naturalnością“ występowania tego typu nośników komunikacji wizualnej w naszym otoczeniu. Zapraszamy również do Warszawy na DIGITAL SIGNAGE TRENDS 2018, czyli największą międzynarodową konferencję w całym rejonie Europy Centralnej i Południowo-Wschodniej, poświęconą zagadnieniom nowoczesnej komunikacji cyfrowej, zarówno reklamowej, jak i informacyjnej. Nas tam nie zabraknie! Przyglądamy się największemu plakatowi świata, który firma Ford umieściła na początku roku na budynku Edificio Espana – jak wiadomo rozmiar znaczy i przyciąga uwagę. Czy jednak na pewno gigantyzm reklamy przełoży się na jej skuteczność? Zastanawiamy się także jak reklamować alkohole po wprowadzeniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Czy – jak zwykle – znajdziemy jakąś furtkę i obejdziemy przepisy? Czy znowu będziemy się kołysać na falach jak łódka Bols lub uprawiać Wypoczynkową Turystykę Konną Soplica? A może na obostrzeniach tym razem skorzystają media społecznościowe? Reklama pośrednia i żarty językowe były wszak domeną lat 90. ubiegłego stulecia. Jak branża reklamowa poradzi sobie u schyłku drugiej dekady wieku XXI? Pisząc ten wstępniak, popijam doskonale schłodzone białe wytrawne wino. Upał doskwiera niemiłosiernie. Nie wybieram jednak win na podstawie reklam, tylko raczej dzięki wiedzy o tych trunkach zdobywanej z lektur i nabywanej w trakcie praktyki ich smakowania. Mimo to jestem bardzo ciekawa, jak reklamy alkoholi przeobrażą się, gdy wejdziemy w rok 2019. Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że znikną… Piszemy również o dynamicznym postępie w dziedzinie gier komputerowych dla dorosłych. Graficy prześcigają się w wymyślaniu immersyjnych wirtualnych światów, specjaliści od reklamy myślą zaś, jak nas przekonać do wybrania tej właśnie, konkretnej gry. Rynek gier rośnie. Ich estetyka coraz intensywniej przenika do sieci i łaczy się ze światem filmu. Tu także widać ogromne przyspieszenie. Czy kiedyś zwolnimy? Wątpię. A zatem pędzę dalej, polecając lekturę niniejszego numeru VISUAL COMMUNICATION!

Marta Smolińska

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama